Diferencies ente revisiones de «Ayer»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Esfecha la revisión 527613 de 88.12.141.147 (alderique | contribuciones) la pallabra ¿adures? nun ta nin nel DALLA nin nel DGLA
adur aduru adures en Riosa, Ayer, Parres "dificilmente" (DGLA) JH y Propuestes etimolóxiques 2. Arias
Llinia 115:
Finada la [[Guerra civil española|guerra civil]], dase un nuevu puxu a l'actividá minera y arriendes al recobramientu demográficu, llegando a tener en [[1960]] más de 28.690 habitantes. Dende entós el ritmu impuestu de continuos pieslles y la so perda de puestos de trabayu truxo un descensu demográficu. Asina en 30 años perdióse una población de más de 11.000 habitantes. Ye rara la emigración a países americanes y más importante a países centroeuropeos nos [[años setenta]]. Aquelles persones vuelven al xubilase, lo que fai medrar el porcentaxe de vieyera.
 
Lo más de la población ta concentrao nel Baxu Ayer, debíu a la gran esplotación minera del carbón en zones como [[Morea]], [[Caborana]], [[Piñeres]] y [[Bo]], amenorgando la población a midida que se va al sudeste, siendo mui escasa la población nel Altu Ayer. La so población tuvo basada na so riqueza económica, direutamente venceyada al [[carbón]]. Nel añu [[1960]] trabayen na minería nesti conceyu 5.050 persones, güei difícilmenteadures lleguen a les 2.000. El descensu de la producción y esplotación del carbón y la espansión de la industria, produz una caída del emplegu na zona, d'ehí la emigración a centroeuropa o al centru d'Asturies.
 
Nel [[sieglu XX]], xurdió otru recursu económicu que ye'l [[turismu]], atraíu poles numberoses ufiertes del conceyu d'Ayer: paisaxe, senderismu, rutes de monte, deportes d'iviernu y una gastronomía importante.