Diferencies ente revisiones de «Supermarine Spitfire»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: {{Ficha_aeronave | nome = Supermarine Spitfire | imaxen = File:Supermarine Spitfire Mk XVI NR.jpg | tipo = caza | fabricante = Supermarine ...
 
Sin resumen de edición
Llinia 1:
El '''Supermarine Spitfire''' (lliteralmente ''cuspe fueu'' n’asturianu) ye un avión de caza usáu pola [[RAF]] y muchos países aliaos na [[Segunda Guerra Mundial]]. Fo producíu en mayor númberu qu’otros aviones británicos y fo l’únicu caza aliáu en produción mientres tola guerra.
{{Ficha_aeronave
 
| nome = Supermarine Spitfire
== Calteres ==
| imaxen = File:Supermarine Spitfire Mk XVI NR.jpg
 
| tipo = caza
Producíu por Supermarine, el Spitfire fo diseñáu por R.J. Mitchell, que siguió meyorándolu hasta la so muerte en 1937. El Spitfire prestó serviciu mientres tola la II GM en tolos teatros de guerra, y en delles variantes. Na [[Batalla d’Inglaterra]] (1940), demostró la so efectividá’n combate, abatiendo la mayoría de caces alemanes, mientres el [[Hawker Hurricane]], más pesáu y resistente, abatía bombarderos. El so primer esnalíu fo’l 5 de marzu de 1936, fabricárense 20.000 aviones en más de 40 versiones ente 1938 y 1948 y retiróse na RAF en 1952.
| fabricante = Supermarine
 
| diseñador = R. J. Mitchell
== Historia ==
| primer snañíu = [[5 de marzu]] de [[1936]]
 
| introducíu = [[4 de agostu]] de [[1938]]
=== Desendolcu ===
| retiráu =
 
| usuariu = [[Royal Air Force]]
El prototipu del Spitfire, conocíu como F37/34 o Supermarine 300, voló por primer vegada’l 5 de marzu de 1936 na fábrica de Eastleigh, cabu [[Southampton]]. No cabero desi añu apareyóse-y un armamentu d’ocho ametralladores y entamaren les pruebes operacionales. Enantes, en xunu, el Ministeriu del Aire británicu ya asinare un contratu con Supermarine Aviation para mercar 310 aviones.
| produción =
 
| unidaes construyíes = 20.351
El primer Spitfire de serie esnaló casi dos años dempués, el 11 de mayo de 1938, un añu más sero de lo contáu. Diba aviáu cola nueva versión del motor Merlin, que-y daba una velocidá de 470 milles/hora, cuando el prototipu esnalare a un máximu de 380. Esto punxo de manifestu un problema que tenía’l Spitfire y que sedría igüáu alantrón: les superficies de control yeren de revestimientu textil, y a velocidades perriba de les 400 milles/hora inchábense y facíen l’avión práuticamente ingobernable.
}}
 
El 12 de xunetu de 1938 entamóse construyír cabu Birmingham, la fábrica onde produciríense los Spitfire. N’agostu llegaríen los primeros aviones a unidaes operatives, en concreto a los Escuadrones 19 y 66 de la RAF fincáos nel aeródromu de Duxford. Esos dos escuadrones tendríen tolos sos aparatos a lo cabero d’esi añu.
 
Demientres los primeros meses de serviciu faeríense modificaciones nel Spitfire Mk I. Emprimeres cambióse la héliz de dos naspes de madera de pasu fixu por otra de tres naspes de doble pasu; pasóse d’usar gasolina de 87 octanos a usar la de 100, que enantaba la potencia del motor Merlín casi 300 caballos, algamando los 1.310 apareyándo-y un sobrecompresor; y tolos aviones foren aviaos con radio y con blindaxe delantre y tres del pilotu.
 
=== Segunda Guerra Mundial ===
 
El Spitfire entamó a combatir ya nel aniciu de la guerra, ainda que les incursiones de la [[Luftwaffe]] na [[Gran Bretaña]] foren escases hasta la batalla de Inglaterra, metanes 1940. Comprobóse entós que yera preciso revisar l’armamentu qu’aviaba l’avión. Les ocho ametralladores del Mk I yeren demasiáu llixeres, y munchos bombarderos alemanes conseguíen regresar a les sos bases con decenes de buracos de bala. Los [[Bf 109]] alemanes namás aviaben tres armes, pero yeren más pesáes y concentraben más los disparos que les del Spitfire, que llevabales distribuyíes nes esnales.
 
El fechu de que les armes estuvieren distirbuyíes destamiente tamién afectaba al comportamientu del avión. Cuando sumía la só munición, la distribución del pesu del Spitfire cambiaba, modificando el comportamientu nel esnalíu del avión. Facíase entós preciso pasar a los cañones, pero los intentos d’instalalos nes esnales fallaren, y estes tuvieren que se rediseñase. El nueu armamentu probóse por primer vegada en xunetu de 1939.
 
Seyes meses dempués entamaría combate el primer Spitfire aviáu con cañones atacando a un bombarderu [[Heinkel He 111]]. La so arma d’estribor allancóse tres del primer disparu, pero la de babor funcionó dafechu y algamó al avión alemán, que sedría rematáu poles ametralladores dun Hurricane.
 
== Calteres téunicos ==
 
Calteres de la primer versión: Mk I
Caza monoplaza, el spitfire tenía una llongura de 9.12 metros e un altor de 3.48 con un pesu lluezu de 2.313 kg. El motor yera un Rolls-Royce Merlin 45 de 1.470 CV de potencia. Algamaba los 605 km/h y tenía una autonomía d’esnalíu de 760 km, podía llegar a un altor de 11.300 m.
 
[[Categoría:Tresporte]]