Diferencies ente revisiones de «Taekkyon»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (alderique | contribuciones)
m Robó Modificáu: zh:跆跟; cambéos cosméticos
Llinia 6:
| imagecaption =
| imagesize = 250px
| nome = Taekkyon<br />태껸
| tamién = Taekyon, Taekkyeon, Taekgyeon, T'aekkyŏn
| enfoque = Mestu
Llinia 23:
El '''Taekkyon''', (태껸) ye un [[arte marcial]] tradicional [[Corea|coreanu]] en munchos aspeutos asemeyáu a una danza por mor de los sos movimientos llixeros y aparentemente febles, qu’ensin embargu escuenden una gran fuercia que pue causar al oponente un gran dañu, inclusive la muerte. Estos básense muncho en pataes a nivel baxu y barríos pa facer perder l’equilibriu al oponente y valtalu.
 
== Hestoria del Taekkyon ==
La práutica del del Taekkyon (antiguu Subak) nun paez que tuviera nunca mui estendida pela península coreana, pero foi frecuente al rodiu d'Hanyang, la capital de la Dinastía Joseon. Nel cumal de la so popularidá inclusive’l rei lu prauticaba y yeren corrientes los torneos. Ensin embargu éstos foron torgaos pol siguiente rei por aciu de los apuestes que teníen llugar alredor d’ellos (la xente llegaba a xugase hasta la muyer y la casa), convertiéndolu asina nun arte militar a cencielles. A primeros de la Dinastía Joseon el primitivu Subak dixebróse en dos: el ''yusul'' y el Taekkyon.<ref>Robert W. Young ''The History & Development of Tae Kyeon'' - Journal of Asian Martial Arts 2:2 (1993)</ref>,
 
Llinia 30:
El Taekkyon sufrió un duru golpe cuando’l [[Neoconfucionismu]] medró en popularidá, y la ocupación xaponesa dañólu tovía más hasta’l puntu de que l’arte desanicióse cuasimente. El Taekkyon disfrutó d’un resurdimientu nes décades que siguieron al final del periodu colonial xaponés en 1945. El prauticante de Taekkyon de la "vieya escuela", Song Duk-Ki, caltuvo la práutica a traviés de la ocupación xaponesa y en resultes semó la grana pa la rexeneración del arte. Convertióse nel primer tesoru cultural viviente del taekkyon, siendo ésti l’únicu arte marcial tradicional coreanu que poseye esta calificación.
 
== Téuniques ==
[[Archivu:Taekkyeon-nalchigi.JPG|left|thumb|200x|Nal-Chi-Gi]]
El Taekkyon tien munchos tipos de téuniques, ente elles les de mano y pierna asina como llaves articulares y testeraes. Ensin embargu güei los distintos estilos nun tienen siempre en cuenta toles téuniques. En toos ellos, como socedía nel pasáu, les pataes son les dominantes. El Taekkyon apriende una gran bayura de pataes, especialmente a nivel baxu como el “ddanjuk”, y blincos.
Llinia 40:
Les pataes baxes, avezaes nel Taekkyon, úsense pa bloquiar les pataes del oponente. Pero tamién inclúin estes pataes barríos de pierna y golpaes direutes a la rodiya. Hai alredor de 10 téuniques básiques distintes d’esti grupu de téuniques llamáu ''ddanjuk''.
 
=== Aspeutu deportivu ===
[[Archivu:Taekkyeon-taejil.JPG|thumb|230x|Tae-Jil]]
[[Archivu:Taekkyeon-taekkyon-01.jpg|thumb||230x|Up-Eo-Chi-Gi]]
Cuando se prautica en competición, el Taekkyon fai usu d’un conxuntu menor de téuniques, empobinaes sólo a garrar y patiar. Concédense puntos al que valta (o baxa) al oponente al suelu, lu saca del ring o lu patia na cabeza. Nun hai golpes cola mano o cola cabeza, y mancar a costa fecha al oponente ta torgao. Les pataes a la cabeza avecen ser dures, pero con poca fuercia, y los lluchadores nun pueden tentar de valtar al oponente con emburriones como nel boxéu occidental o nel muay thai. Los combates decídense a veces al meyor de tres valtos, ganando’l primeru n’algamar dos puntos. Pero distintes asociaciones modernes empleguen regles una migaya estremaes. Al que nun tea avezáu a velos los combates pueden paece-y alcuentros de ciertu cuidáu pero folixeros. Los competidores arródiense prudentes, cambiando de pasu de contino y amagando con pataes baxes, enantes d’españar nuna rabasera d’aición que pue facer qu’un lluchador dea col llombu en suelu.
 
== Desarrollu modernu ==
 
En 1987 la personalidá más importante de la tresmisión del Taekkyon, Song Duk-ki, nomáu tesoru nacional pol gobiernu de [[Corea del Sur]], morrió a la edá de 94 años. Bien llueu, nel mesmu añu, Shin Han-Seung (máximu responsable de la calificación del Taekkyon como tesoru cultural intanxible) morrió tamién. Dende entós permanecen actives delles asociaciones de Taekkyon que tienen propósitos diferentes.
Llinia 65:
* [http://www.taekkyonkorea.com/gym/gym.php?gymcode=201101041 Taekkyon Xapón]
 
== Referencies ==
 
<references/>
 
== Enllaces esternos ==
 
{{Commonscat}}
Llinia 87:
[[es:Taekkyon]]
[[fr:Taekkyon]]
[[ko:태껸]]
[[id:Taekkyeon]]
[[hu:Taekkyon]]
[[nlid:TaekgyeonTaekkyeon]]
[[ja:テッキョン]]
[[ko:태껸]]
[[nl:Taekgyeon]]
[[pl:Taekkyeon]]
[[pt:Taekkyeon]]
Llinia 98:
[[sv:Taekkyeon]]
[[vi:T'aekkyŏn]]
[[zh:腳戲跆跟]]