Diferencies ente revisiones de «Danza»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m r2.6.4) (Robó Añadíu: kk:Би қимыл
Xqbot (alderique | contribuciones)
m Robó Añadíu: ln:Mabína; cambéos cosméticos
Llinia 7:
== La Danza n'[[Antigüedá]] ==
 
* Nel '''[[Antiguu Exiptu]]''', les ''dances'' [[ceremonia]]les instituyéronles los [[faraón|faraones]]. Estes ''dances'', finaben en [[ceremonia|ceremonies]] representando la [[muerte]] y la [[reencarnación]] del [[dios]] [[Osiris]], col [[tiempu]] ficiéronse más complexes de mena que namás podíen ser executaes por profesionales altamente cualificaos.
 
* Alreor de [[Nisio (mitoloxía)|Nisio]], el [[dios]] [[grecia|griegu]] del [[vinu]] y les [[orxía|orxies]] (nomau tamén [[Baco]]), grupos de muyeres, nomaes ''[[ménade]]s'', diben de nuechi a les montañes onde, pimplaes, cellebraben les sus [[orxía|orxies]] con ''dances'' extásiques. Estes ''dances'' , de dalgunes vegaes, incluyien música y distintes figures de la [[mitoloxía]] clásica que yeren representaes por [[actor]]es y [[baillarín|baillarines]] entrenaos. Finandu'l [[sieglu V edC|sieglu V enantes de Cristu]] estes ''dances'' escomencipiaron a formar parte de la escena social y política de la '''[[antigua Grecia]]'''.
 
* Ente los [[romanos]], l'aceptación de la ''danza'' por parte de los poderes públicos foy cayendu. La [[cristianización]] del '''[[Imperiu Romanu]]''' introduxo una nueva era ena que'l cuerpu, la sexualidad y la ''danza'' resultaron uníes y fueron obxetu de controversia y conflictos.
 
== La Danza na [[Edá Media]] ==
 
* La actitú de la [[Ilesia Cristiana]] pa cola ''danza'', a partir del [[sieglu IV]] y durante tola [[Edá Media]] foy variable.
 
* Por un llau alcontramos el rechazu de la ''danza'' comu instrumentu de permisividá sexual, llascivia y éxtasis por llíderes de la [[Ilesia]] comu [[San Agustín]] ([[354]]-[[430]]), influyendo pa tola [[Edá Media]]. Por otru llau, antiguos Padres de la [[Ilesia]] intentaron incorporar les ''dances'' propies de les tribus del norte, [[Celtes]], [[Anglosaxones]], [[Galos]].. enos cultos cristianos.
 
=== El Reñacimientu y el ñacimientu del Ballet ===
 
* El [[Renacimientu]] traxo una nueva actitú hacia'l cuerpu, les artes y la ''danza''. Les cortes d''''[[Italia]]''' y '''[[Francia]]''' convirtieronse nel centru de nueos desarrollos na ''danza'' gracies a los [[mecenes]] a los [[mayestru|mayestros]] de la ''danza'' y a los músicos que crearon grandes ''dances'' a escala social que ficieron que xurdieren munches cellebraciones y fiestes. Al tiempu la ''danza'' convirtióse n'obxetu d'estudios serios y un grupu d'inteleutuales autodenominaos la [[Pléyade]] trabayaron pa recuperar el [[teatru]] de los antiguos griegos, combinando la música, el soníu y la ''danza''.
 
* Nel [[sieglu XIX]], la era del [[ballet]] románticu reflexa el cultu de la [[baillarina]] y la llucha ente'l mundiu terrenal y el mundiu espiritual que tresciende la tierra, valga d'exemplu obres comu: [[Giselle]] ([[1841]]), [[El llagu de los cisnes]] ([[1895]]), [[El cascañueces]] ([[1892]]).
 
== La Danza nel [[sieglu XX]] ==
 
* Depués de la [[Primer Guerra Mundial]], les artes en xeneral cuestionen los valores establecios y busquen nueves formes de reflexar la expresión individual y un camin de la vida más dinámicu. En '''[[Rusia]]''' xurde un reñacimientu del ballet propiciau polos más brillantes coreógrafos, compositores, artistes visuales y diseñaores. N'esta empresa collaboraren autores comu: ''[[Ana Pavlova]]'' ena interpretación, ''[[Claude Debussy]]'' e ''[[Igor Stravinsky]]'' con música pa ballets y ''[[Pablo Picasso]]''... ena ellaboración de decoraos y tramoyes.
[[Archivu:Rocknroll-dancing-somersault-worldgames2005.jpg|thumb|225px|<center>[[Rock and roll]]</center>]]
* Al tiempu de la revolución del Ballet xurden les primeres manifestaciones de les ''[[danza moderna|dances modernes]]''. Comu reación a los estilizaos movimientos del ballet y al progresivu emancipamientu de la muyer xurdió una nueva forma de baillar que potenciaba la llibre expresión. Una de les pioneres d'esti movimientu foy ''[[Isadora Duncan]]''. A midia que la ''danza'' foy ganando terrén, foy frayando toles regles.
 
* Dende los [[años 1920]] hasta aguañu nueves llibertaes nel movimientu del cuerpu foron los detonantes del cambiu de les actitudes hacia'l cuerpu. La música con influencies llatines, africanes y caribeñes inspiraron la proliferación de las sales de baille y de les ''dances'' comu la [[rumba]], la [[samba]], el [[tangu]] ó el [[cha cha cha]]. El renacer del '''Harlem''' fizo que xurdieren otres ''dances'' comu'l [[lindy-hop]] ó el [[jitterbug]]. A partir de la década de los [[años 1950|1950]] tomaron el relevu otres ''dances'' más individualistes comu'l [[rock and roll]], el [[twist]] y el nomau [[free-style]]; llueu apaeció'l [[disco dancing]], el [[breakdancing]]...
 
== Enllaces externos ==
* [http://dmoz.org/World/Bable/Artes/Baille/ Webs n'asturianu rellacionaes cola danza]
* [http://www.granadafestival.org Festival internacional de música y danza de Granada](castellán)
{{Commons|Category:Dance|Dances}}
 
 
[[Categoría:Danza]]
 
{{Commons|Category:Dance|Dances}}
 
[[af:Dans]]
Línea 105 ⟶ 103:
[[lb:Danz]]
[[li:Dans]]
[[ln:Mabína]]
[[lo:ການຟ້ອນລຳ]]
[[lt:Šokis]]