Diferencies ente revisiones de «Gangkhar Puensum»

Contenido eliminado Contenido añadido
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{Infobox Monte
El '''Gangkhar Puensum''' ye'l monte más altu de [[Bhutan]] y el mayor del mundu qu'inda nun foi escaláu, con un altor de 7.570 metros y una prominencia topográfica de unos 2.990 metros. Ta allugáu na fastera oriental de la cordillera del [[Himalaya]]. Dende que Bhutan permitiere el montañismu, en [[1983]], empobináronse cuatro expediciones que fracasaron nel intentu por algamar la cume en [[1985]] y [[1986]]. Sicasí, en [[1998]], un equipu va coronar con éxitu un picu subsidiariu de la montaña dende [[Tibet]].
| Nome = Gangkhar Puensum
| Imaxen =
| Lleenda =
| Altitu = 7.570 [[metru|metros]] (24.836 [[pie (unidá|pies]])<br><small>[[Llista de los montes más altos|Posición 40ª]]</small>
| Allugamientu = [[Bhutan]], [[Tíbet]]
| Cordal = [[Himalaya]]
| Prominencia = 2,995 m
| Coordenaes = 28_06_N_90_26_E_ 28º 06' N, 90º 26' E
| Primer ascension = Non escaláu
| Ruta mas curtia =
}}
 
El '''Gangkhar Puensum''' ye'l monte más altu de [[Bhutan]] y el mayor del mundu qu'inda nun foi escaláu, con un altor de 7.570 metros y una prominencia topográfica de d'unos 2.990 metros. Ta allugáu na fastera oriental de ladel cordilleracordal del [[Himalaya]]. Dende que Bhutan permitiere el'l montañismu, en [[1983]], empobináronseempobinaron cuatro expedicionesespediciones que fracasaron nel intentu por algamar la cume en [[1985]] y [[1986]]. Sicasí, en [[1998]], un equipu va coronar con éxituésitu un picu subsidiariu de ladel montañamonte dende [[TibetTíbet]].
El Gangkhar Puensum, alternativamente trescritu como Gangkar Punsum o Gankar Punzum, que significa "Cume blanca de los tres hermanos espirituales", va ser medida per primer vegada en [[1922]] pero los mapes de la rexón nun son mui exautos y la montaña amuésase en diferentes posiciones y con estremaes altures. Poro, el primer equipu qu'entama l'intentu de facer cume nun foi capaz d'algamala.
 
El Gangkhar Puensum, alternativamente trescritu como Gangkar Punsum o Gankar Punzum, que significa "Cume blanca de los tres hermanos espirituales", va ser medidamidida per primer vegada en [[1922]] pero los mapes de la rexón nun son mui exautos y lael montañamonte amuésase en diferentes posiciones y con estremaes altures. Poro, el primer equipu qu'entama l'intentu de facer cume nun foi capaz d'algamala.
El llibru de la expedición británica de [[1986]] asigna a la montaña un altor de 24.770 pies (7549,90 metros) y afirma que el Gangkhar Puensum pertenez dafechu a Bhutan mientree que la montaña [[Kula Kangri]], allugada a unos 30 kilómetros al Nordeste, ta completamente nel Tibet. El Kula Kangri, de 7.554 metros, va ser escalada per primer vegada en [[1986]]. Fixéronse dellos mapes d'esta montañal, sicasí allúgase como perteneciente al Tibet o a Bhutan.
 
El llibru de la expediciónespedición británica de [[1986]] asigna aal la montañamonte un altor de 24.770 pies (7549,90 metros) y afirma que el'l Gangkhar Puensum pertenez dafechu a Bhutan mientreemientres que la montaña [[Kula Kangri]], allugada a unos 30 kilómetrosquilómetros al Nordestenordeste, ta completamente nel TibetTíbet. El [[Kula Kangri]], de 7.554 metros, va ser escaladaescaláu per primer vegada en [[1986]]. Fixéronse dellos mapes d'estaesti montañalmonte, sicasí allúgase como perteneciente al TibetTíbet o a Bhutan.
Dende [[1994]], ta prohibíu escalar montañes más altes de 6.000 metros en Bhutan, por respetu a les creencies espirituales locales, y dende [[2003]], el montañismu ta dafechu prohibíu.
Poro, el Gangkhar Puensum podrá mantener el so status únicu per dalgún tiempu: les cumes escaláes avezan ser picos subsidiarios, pero non montañes.
 
Dende [[1994]], ta prohibíu escalar montañesmontes más altes de 6.000 metros en Bhutan, por respetu a les creenciescreyencies espirituales locales, y dende [[2003]], el montañismu ta dafechu prohibíu.
En [[1998]], una expedición [[Xapón|xaponesa]] va consiguir un permiu de l'Asociación de montañismu china pa escalar la montaña, pero el permisu foi retiráu por Bhutan. En cambiu, el mesmu equipu salió de Tibet y escaló con éxitu el picu subsidiariu de 7.535 metros conocíu como [[Liankang Kangri]] (tamién nomáu Gangkhar Puensum Nord). En contra de la mayoria de mapes, l'informe de la expedición apunta que esta cume pertenez al Tibet y que la frontera ente'l Tibet y Bhutan ta na cume del Gangkhar Puensum, descritu como el monte más altu de Bhutan", a 7.570 metres sigún les medíes xaponeneses, magar que non reconocíes por Bhutan.
Poro, el Gangkhar Puensum podrá mantener el so ''status'' únicu per dalgún tiempu: les cumes escaláesescalaes avezanavecen ser picos subsidiarios, pero non montañesmontes.
 
En [[1998]], una expediciónespedición [[Xapón|xaponesa]] va consiguir un permiupremiu de l'Asociación de montañismu china pa escalar la montaña, pero el'l permisu foi retiráu por Bhutan. En cambiu, el mesmu equipu salió de TibetTíbet y escaló con éxitu elésitu'l picu subsidiariu de 7.535 metros conocíu como [[Liankang Kangri]] (tamién nomáu Gangkhar Puensum NordNorte). En contra de la mayoriamayoría de mapes, l'informe de la expediciónespedición apunta que q'esta cume pertenez al TibetTíbet y que la frontera ente'l TibetTíbet y Bhutan ta na cume del Gangkhar Puensum, descritu como el'l monte más altu de Bhutan", a 7.570 metresmetros sigúnsegún les medíesmidíes xaponenesesxaponeses, magar que non reconocíes por Bhutan.
 
==Referencies y enllaces esternos==
 
* Berry, Steven K. (1988). ‘’The Thunder Dragon Kingdom: A Mountaineering Expedition to Bhutan’’ (1st ed.). Marlborough: Crowood Press ISBN 1-85223-146-7 i Seattle: Cloudcap Press ISBN 0-938567-07-1. Ye el'l llibru de la expediciónespedición británica de 1986.
 
* [http://www.nirvanaexpeditions.com/pictures/nature/imagepages/image3.htm Nirvana Expeditions] Semeyes dedel la montañamonte (n'inglés).
 
* [http://www.himalayankingdoms.com/ Himalayan Kingdoms Ltd]
 
* [http://tin-tin-trekking.com/bhutan-map.htm Tin-Tin Trekking] Mapa d'una parte de Bhutan que inclúi'l la montañamonte (n'inglés).
 
* [http://www.travelintelligence.com/wsd/articles/art_1000165.html Travel Intelligence] Artículu sobro montañismu en Bhutan y les sos restricciones.
* [http://www.jac.or.jp/english/jan/vol1/GANKARPUNZUM.pdf Informe de la expediciónespedición xaponesa de 1999 (n'inglés)].
 
[[Categoría:Bhutan]]