Diferencies ente revisiones de «1938»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m r2.6.4) (Robó Añadíu: diq:1938, ksh:Joohr 1938, ne:१९३८
Llinia 8:
 
==Fechos==
*[[151 de xineru]] - Bombardéu de [[BarcelonaBrasil]]. dientroEntama, de la mano del presidente [[GuerraGetúlio civil españolaVargas]], el nomáu ''Estado Novo'', de corte fascista.
*[[4 de febreru]] - [[Alemaña]]. [[Adolf Hitler|Hitler]] autoproclámase comandante supremu de les fuerces armaes.
*[[10 de febreru]] - [[Rumanía]]. Entama la dictadura del rei [[Carol II de Rumanía|Carol II]].
*[[16 de febreru]] - [[Austria]]. El canciller federal Kurt Schuschnigg fai una reforma del gobiernu que coloca al nazi [[Arthur Seyß-Inquart]] como ministru del Interior.
*[[16 de febreru]] - [[Irán]]. Prohíbese, per una orden gubernamental, l'usu del idioma [[iraní]], faláu o escritu, en toles estayes de la vida pública.
*[[20 de febreru]] - [[Reinu Xuníu]]. Dimite [[Anthony Eden]] del cargu de ministru d'Asuntos Esteriores. Ha sucedelu [[Edward Halifax]].
*[[23 de febreru]] - [[Nueva York]]. El boxeador estaunidense [[Joe Louis]] revalida'l so títulu de campeón mundial del pesu pesáu tres ganar per KO nel tercer asaltu a Nathan Mann.
*[[24 de febreru]] - Arlington, [[Nueva Jersey]] ([[Estaos Xuníos]]) - La empresa [[Dupont]] entama a fabricar el primer productu de [[nilón]] que se va vender al públicu: un cepillu dientes.
*[[12 de marzu]] - Alemaña invade Austria. Hitler proclama el ''Anschluss'' o anexón.
*[[27 de marzu]] - [[Uruguái]]. Alfredo Baldomir gana les eleiciones, les primeres nes que pueden votar les muyeres.
*[[1 d'abril]] - [[Suiza]]. Créase la fábrica de café instantáneu Nescafé.
*[[25 de mayu]] - [[Arxentina]]. Inaugúrase l'estadiu Monumental, que con una capacidá de 130.000 espectadores foi el mayor del país naquella dómina. El titular del estadiu, el Club Atlético [[River Plate]], ganó al [[Peñarol]] uruguayu por 3-1 el partíu amistosu col que se celebró l'apertura del estadiu.
*[[15 de xunu]] - [[Budapest]] ([[Hungría]]). Ladislao Biró patenta'l bolígrafu.
*[[19 de xunu]] - Final del segundu Campeonatu Mundial de Fútbol. [[Italia]] gana na final 4-2 a Hungría y consigue así el segundu títulu na so historia.
*[[20 de xunu]] - Espublízase'l primer númberu de la revista ''Action Comics''. Nella aparez, por primer vegada, el personaxe de [[Supermán]], de Jerry Siegel y Joe Schuster.
*[[24 de xunetu]] - [[Nestlé]] patenta'l café instantáneu.
*[[7 d'agostu]] - Austria. Los nazis piesllen el Departamentu de Teoloxía de la Universidá d'[[Innsbruck]].
*30 d'ochobre - Estaos Xuníos. La tresmisión per radio de ''La guerra los mundos'', de Herbert George Wells, provoca'l pánicu en delles ciudaes.
*[[9 de payares]] - Alemaña. Demientres la nueche del 9 al 10, que pasó a ser conocida dende entós como la "Nueche los cristales rotos", los nazis destrúin tiendes y otros negocios que yeren propiedá de xudíos.
*[[22 d'avientu]] - [[Berlín]] (Alemaña). Otto Hahn, director de química del Institutu Kaiser Wilhelm, y el so equipu consiguen la primer fisión nuclear de la historia.
 
'''[[Guerra civil española]]'''
*[[15 de xineru]] - L'aviación nacional bombardea [[Barcelona]].
*[[30 de xineru]] - Fórmase en Burgos el Primer Gobiernu nacional d'España (1938-1939). Nelli [[Francisco Franco]] asume oficialmente los cargos de Xefe del Estáu y del Gobiernu.
*[[2 de febreru]] - Los militares rebeldes tomen como emblemes l'escudu y la corona imperial de los [[Reis Católicos]].
*[[22 de febreru]] - Les tropes nacionalistes de [[Juan Yagüe]] y José Enrique Varela conquisten, tres de dos díes de llucha, la ciudá de [[Teruel]], faciendo 14.500 prisioneros.
*[[16 de marzu]] - Entamen trés díes de bombardeos de los nacionales sobro Barcelona, que han causar más de mil muertos.
*[[3 d'abril]] - Les tropes nacionales del xeneral Franco consiguen cortar en dos la zona dominada polos republicanos.
*[[13 de mayu]] - El gobiernu nacional crea la figura de la Maxistratura de Trabayu col enfotu de que les rellaciones llaborales tuvieren al cargu d'una autoridá xudicial especializada y independiente del poder políticu.
*[[25 de mayu]] - [[Alicante]] sufre'l bombardéu más importante de toos los que ha padecer na guerra. Morrieron 313 persones.
*[[23 de xunetu]] - La 112 División, mandada pol xeneral Queipo de Llano, conquista [[Castuera]] ([[Provincia de Badaxoz|Badaxoz]]).
*[[24 de xunetu]] - L'Exércitu Popular de la República entama la Ofensiva del Ebro.
*[[26 de payares]] - Fina la [[Batalla del Ebro]]. L'exércitu republicanu se retira.
 
== Nacencies ==