Diferencies ente revisiones de «Gangkhar Puensum»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Cambiada Categoría:Torna de la selmana
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 14:
El '''Gangkhar Puensum''' ye'l monte más altu de [[Bhutan]] y el mayor del mundu qu'inda nun foi escaláu, con un altor de 7.570 metros y una prominencia topográfica d'unos 2.990 metros. Ta allugáu na fastera oriental del cordal del [[Himalaya]]. Dende que Bhutan permitiere'l montañismu, en [[1983]], empobinaron cuatro espediciones que fracasaron nel intentu por algamar la cume en [[1985]] y [[1986]]. Sicasí, en [[1998]], un equipu va coronar con ésitu un picu subsidiariu del monte dende [[Tíbet]].
 
El Gangkhar Puensum, alternativamente trescritu como Gangkar Punsum o Gankar Punzum, que significa "Cume blanca de losLos tres hermanos espiritualesdel monte", va ser midida per primer vegada en [[1922]] pero los mapes de la rexón nun son mui exautos y el monte amuésase en diferentes posiciones y con estremaes altures. Poro, el primer equipu qu'entama l'intentu de facer cume nun foi capaz d'algamala.
 
El llibru de la espedición británica de [[1986]] asigna al monte un altor de 24.770 pies (7549,90 metros) y afirma que'l Gangkhar Puensum pertenez dafechu a Bhutan mientres que la montaña [[Kula Kangri]], allugada a unos 30 quilómetros al nordeste, ta completamente nel Tíbet. El [[Kula Kangri]], de 7.554 metros, va ser escaláu per primer vegada en [[1986]]. Fixéronse dellos mapes d'esti monte, sicasí allúgase como perteneciente al Tíbet o a Bhutan.