Diferencies ente revisiones de «Mines de Llumeres»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 3:
Dende una perspectiva xeolóxica, el mineral d'esti xacimientu tenía un gran conteníu férricu, lo que fizo que fora explotao dende bien antiguo, como lo demuestra'l fechu de que s'atoparan restos de mineral d'esta procedencia nel castru xixonés de la [[Campa Torres]]. El xacimientu, d'otra banda, ye singular porque nelli s'atoparon casualmente, a finales de [[2007]], restos de la tamarugita, un mineral perescasu nel mundu y que nun s'atopara primero d'aquella en dengún otru llugar de la [[Europa]] continental.
[[Imaxe:0709peñas 006.jpg|thumb|250px|Vista de les instalaciones del pozu na ensenada]]
Anque, como yá dixéramos, la riqueza mineral del llugar yera conocida dende vieyuvieyo, la so esplotación contemporánea nun escomenzó hasta [[1859]]. Delles prospecciones amosaron que'l subsuelu de les parroquies d'[[Eres]], [[Verdicio]] y [[Bañugues]] yera ricu en fierro, y nesi añu entamó la esplotación (principalmente d'hematites) de la mano de la ''Sociedad Compañía Minera de Gozón''. La falta de capital obligó a la empresa, dos años dempués, a vender tou eltol mineral que se sacara a la Sociedá Metalúrxica [[Duro Felguera]], que se fizo cargu del xacimientu. Y ello porque, anque'l mineral yera de gran calidá, tanta que qu'había que mezclalu con otros de menos resistencia pa que la mezcla fora reducible aína nel altu fornu, taba nun llugar enforma apartao de les fábriques que podíen procesalu y nun se podía llevar hasta elles de la forma avezada entós: en tren.
 
La nueva dirección de la mina tuvo qu'enfrentase a esi problema, pal qu'atopó una solución provisional en [[1906]]: facer un cai a la vera la mina. Dende esi puertu pequeños vapores de hasta 300 tonelaes, como el ''Llumeres Alejandro'', llevaben el mineral hasta los puertos de [[Xixón]] y [[San Xuan de lL'Arena]]. D'ellí parte d'él colaba pa Inglaterra o Alemaña, y otra parte metíase en trenes que lu llevaben a la [[Fábrica de La Felguera]], na que se procesaba. Sicasí, la precariedá del transporte fizo que se siguiera buscando una solución definitiva. Descartada la construcción d'una llínia de ferrocarril, en [[1919]] decidióse sacar el mineral por un cable aéreuaereu. PorPer él circulaba, en calderos, hasta la estación de ferrocarril que se fizo n'[[El Regueral]], en conceyu [[Carreño]], a una distancia de 7,5 km. Dende ellí, yá en tren, el mineral viaxaba a [[Aboño]], y dempués a Llangréu.
 
Yá yera fácil sacar el mineral, y la cantidá d'esti aumentó enforma (más d'un 40%) dempués de que, a entamos de la década de 1920, decidiérase ampliar la esplotación. Primero d'esi añu el mineral sacábase del cantil directamente, pero pensosepensóse en facer un pozu, allí na mesma ensenada, que siguía la llínia Monte Merín-Rucao. Más tarde, nos años 40, completosecompletóse la rede de galeríes cola apertura, cerca de Les Cabañes (parroquia de [[Verdicio]]), del pozu Simancas, un pozu de 70 m de profundidá del qu'anguaño malpenes queda, en mui mal estáu, la casa de máquines. Foron aquellos los meyores años de la mina de Llumeres. De 1920 a 1950 sacábase d'ella más del 40% del fierrufierro que se producía n'[[Asturies]], con un picu de producción de 86.000 tonelaes en [[1950]]. La llegada de fierro d'otros países fizo que la esplotación fora cada vegada menos rentable y, finalmente, en 1967, la empresa decidió pesllarlapesllala. Desmanteláronse entós el cable y el castillete, y zarráronse los pozos verticales y les salides al esterior del sistema de ventilación del pozu.
 
L'actividá paró, pero entá queden dellos restos. El primeru, de calter ecolóxicu: nun se recomienda'l bañu na playa de Llumeres, que tien de contino les sos agües tiñíes de colorao pola presencia de restos de partícules férriques en suspensión. D'otra banda, consérvense tamién una serie d'edificios que foron construyíos pola Duro Felguera y que entá nos falen de la importancia que tuvo el xacimientu. Bien d'ellos tán, dende abril de 2009, protexíos por una resolución de la Conseyería de Cultura y Turismu del Principáu d'Asturies. Nella ([[BOPA]], 26/05/09) se declaren d'interés patrimonial los restos (almacén, oficines, aseos, casa de máquines -tirada, pesie a ser un edificiu protexíu, en setiembre de [[2008]]-, estación de clasificación del mineral, bocamina, cai y panadería) que se alluganalluguen na ensenada de Llumeres, y s'establez tamién una zona de protección, alredor d'ellos, de 15,40 ha. Fálase nella tamién, de dellos restos rellacionaos cola esplotación que habrán de ser, si así-yos parez a los conceyales, oxetu de protección polos ayuntamientos de [[Gozón]] y [[Carreño]]: la casa de máquines del pozu Simancas; los restos que s'atopen nel Monte Merín; los restos de la esplotación que se caltienen na estación d'El Regueral; y el conxuntu de 64 viviendes pa obreros que promoviera la empresa en Bañugues.
 
 
Llinia 25:
 
[[Categoría:Gozón]]
[[Categoría:Empreses d'Asturies]]