Diferencies ente revisiones de «Toponimia asturiana»

Contenido eliminado Contenido añadido
CNLiriu (alderique | contribuciones)
CNLiriu (alderique | contribuciones)
Llinia 2:
Una de les reivindicaciones del movimientu asturianista políticu y cultural ye la recuperación de la toponimia tradicional asturiana. D'esta mientre, dende la fundación de [[Conceyu Bable]], en [[1974]], y de la [[Academia de la Llingua Asturiana]], en [[1981]], ficiéronse estudios abondo sobre esta materia.
 
A nivel alministrativu, la Conseyería de Cultura del [[Principáu d'Asturies]] creó la Junta de Toponimia ([[Xunta Asesora de Toponimia]]) en [[1985]], y encargó-y un estudiu pormenorizáu de los topónimos tradicionales d'Asturies. Dempués de dos años de trabayu, asoleyóse una relación de nomes de llugar que, por embargu, nun recibió sanción llegal denguna. Polo demás, esti trabayu contenía múltiples errores y, tres la so espublización, la Junta de Toponimia disolvióse.
 
La situación nun camudó hasta la promulgación de la Lley autonómica 1/1998 d'Usu y Promoción del Bable/Asturianu, a valir anguaño. El so artículu 15.1 establez:
Llinia 8:
{{cita|
#Los topónimos de la Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies tendrán la denominación oficial na so forma tradicional. Cuando un topónimu tenga usu xeneralizáu na so forma tradicional y en casteyán, la denominación podrá ser billingüe.
#D'alcuerdo colos procedimientos que reglamentariamente se determinen, correspuende al Conseyo de Gobiernu, precedíu d'un dictame de la [[Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d'Asturies]], y ensin perxuiciu de les competencies municipales ya estatales, determinar los topónimos de la Comunidá Autónoma
}}
 
En cumplimientu d'esti mandatu llegal, el Conseyu de Gobiernu del Principáu d'Asturies aprobó dos decretos que desendolcaben la Lley d'Usu en materia de toponimia: El Decreto 38/2002, por el que se regula la [[Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d'Asturies]], y el Decreto 98/2002, por el que se establece el procedimiento de recuperación y fijación de la toponimia asturiana.
 
=== Espedientes toponímicos aprobaos ===