Diferencies ente revisiones de «Sierra de Francia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Etimoloxía, Xeografía
Llinia 77:
[[Archivu:La Alberca Calle Del Tablado.jpg|thumb|254px|Balcones d'unes cases de [[L'Alberca]]]]
[[Archivu:Casa museo Satur Juanela, La Alberca.JPG|thumb|254px|Habitaciones de la casa muséu de [[L'Alberca]]]]
Na Era Primaria, hai unos 400 millones d'años, el territoriu de lqu'anguañuanguaño Sierraocupa deLa FranciaSierra yera una mar tropical, d'esta dómina fincarenqueden abondosos restos fósiles, destacando sobremanera los restos de [[Monsagru]].
 
Hai yá 4000 años laLa Sierra de Francia taba poblada, como amuesendemuesten les [[Pintures Rupestres (Sierra de Francia)|pintures rupestres]] alcontresalcontraes na zona. MagüerMagar, los primeros pobladores de quienesquien habemos información fidedigna son los [[vettones]], quienes qu'habitaron en numberosos castros de la zona, dellos afáyense baxo poblaciones d'angüañuactuales como [[CepedaCepea]] o [[SotuserranuSotoserranu]]. El [[P. César Morán]] rexistró estremaosdellos castros que podríanpodríen proceder d'esta dómina: Corona, La Mesina, y el Castru Mirón en [[El CabacuCabaco]], Los CastillexosCastillejos na [[Peña de Francia]], ''Picu de la Corona, Los Ganchos, Picu de los Molinos'' y del ''Castil de Cabras'', na Sierra de las QuilanasQuilamas, Castiellu''Castillu VieyuVieju de ValeiruValero'', o'l ''Castru de la Mata del CastielluCastillu''.
 
Del posterior pasu románromanu pela zona finquen estremaosqueden restos como los de les calzaes, una cruciaba la zona de sur a norte y otra facíalo d'este a oeste. Tamién caltuviéranse les pontes de [[SotuserranuSotoserranu]] y de d'[[El CabacuCabaco]], nesti mesmu conceyu afáyase'l vestixu más importante, les mines de Las Cavenes, anque fincarenqueden otros restos d'esteles y de villes romanes.
 
De la dómina [[Visigodos|visigoda]] finquenqueden pocos restos materiales, como la ''Ermida de MayadasMajadas VieyasViejas'', o un pobláu de ''La LlegorizaLegoriza'' en Samartín del Castañar, pero deye xuroprobable que los visigodos usaren la zona emplegóse como abellugurefuxu énte la invasión musulmana.
 
DemientresPela l'alta [[Edá Media]], escontra l'añu [[1000]] aproximadamente les noticies sobro laLa Sierra de Francia son escases, relegaes a delles lliendeslleendes. l'AllugamientuEsta débesesituación debióse a los avatares deque la Reconquistaguerra queregresó tornóconvistiendo aal laterritoriu Sierraque ygüei alye territoriu de l'anguañula [[provincia de Salamanca]], nuna tierra de naide.
 
[[Alfonsu IX de LliónLleón]] organiza una nueva repoblación deen laLa Sierra de Francia p'afianzarafitar la presencia lleonesa na zona que nesos momentos yera fronteriza con Castiella y llinia de penetración de los musulmanesmusulmanos. La repoblación implicaba tamién la fortificación de la zona. Estes repoblaciones trescurrierontuvieron dellugar magardende [[1188]] ahasta [[1230]]. Pa rializarrealizar la repoblación aportaren francos (como atestigua la perduraciónpresencia d'apellíos d'esti orixe como ''Bernal'' o ''Gascón'') pero tamién tovierontuvieron d'arrivararribar pobladores llegaos del norte de la península.
 
Un datu poco conocíu de laLa Sierra de Francia ye la so pertenencia al [[camín de Santiago]] pela ruta de [[Sevilla]], [[Mérida]], [[Plasencia]], [[Zamora]], [[Ourense]] y [[Santiago de Compostela]]. L'allugamientuLa so situación fexo qu'en [[1434]], de la qu'aprucióapaeció la [[Virxe de la Peña de Francia]], los pelegrinos qu'acudíen a Santiago, tamién acudieran a ver la virxe. De la presencia del camín de Santiago finquen restos como conches, o l'advocación a Santiago de la [[Illesia de Miranda del(Sierra Castañarde Francia)]], asinamesmo, ta atestiguada la esistencia d'hospitales de pelegrinos en [[L'Alberca]], [[CepedaCepea]], [[Mogarraz]] y [[Samartín del(Sierra Castañarde Francia)]].
 
NaEsta Sierra de Franciazona vivió la fundación del [[Conventu de Gracia]], la fortificación de Samartín y l'afayu de la [[Nuesa Siñora de la Peña de Francia|Virxe de la Peña de Francia]] ([[1434]]). Nestos años hebo más fundaciones relixoses, como'l conventu de frailes franciscanos de Santa María de Gracia (San Martín del CastañarSamartín) en [[1430]], el conventu de monaxesmonxos del Zarzosu ([[1444]]), la residencia d'iviernu de los dominicos de la Peña de Francia en elnel Maíllu y finalmente en [[1599]] los carmelitescarmelinos descalzos en [[Las Batuecas]].
 
En [[1457]] el rei [[Enrique IV de Castiella]] funda'l [[Condáu de Miranda]], al qu'adscribiraseascribiráse parte de la rexón, pesiapesie a que parte de la población soblevósesublevóse escontra'l primer conde de Miranda, D. [[Conde de Miranda|Diego de Zúñiga]]. PolaPela so parte, [[L'Alberca]] y la zona oeste continuaron adscritosaxuntaos a la corona, fastahasta que [[Fernando II d'Aragón|Fernando'l Católicu]], cedióselala cedió a la [[Casa d'Alba]] baxo la xurisdición de la villa cacereña de [[Granadilla]]. Ye posible que tres la espulsión de los xudíos en [[1492]] parte de la población xudía abellugáraserefuxárase na Sierra de Francia, esto desplicaría que nos dinteles de les puertes de [[L'Alberca]] y otros conceyos suela haber iscripcionesinscripciones relixoses. RialmenteVeramente una de les causes de lo singular de l'arquiteutura y folclore de la Sierra de Francia ye la xuniónunión d'elementos de les trestrés cultures como les cais estrenches heredaes de los xudíos, les ventanes pequeñes de les cases que permiten ver ensin ser vistovistu, herediuheriedu de los musumanesmusulmanos, les filigranes y la ocultación del cuerpu de la muyer nel traxe tradicional y por supuestu del cristianismu elementos como la devoción poles cruces.
 
Sedrá nel [[sieglu XVI]] cuando [[Miranda del(Sierra de CastañarFrancia)]] y [[L'Alberca]] tórnensese conviertan nes prencipales poblaciones de la sierra. Nesti sieglu, concretamente en [[1557]], fúndase'l [[monesteriuMonesteriu de San Xosé de lasLas Batuecas]] y [[Lope de Vega]] encárgase de difundir el nome del Valle de lasLas Batuecas, na so obra ''“Las Batuecas del Duque de Alba”.''
 
En [[1833]] cola reorganización territorial, laLa Sierra de Francia, pasa na so totalidá a formar parte de la [[Provincia de Salamanca]], siendo [[Sequeros]] la prencipalprincipal población, en términos alministrativos. AnguañuAnguaño, el [[Partíu de Sequeros]] desapaeció dixebrándosexebrándose los sos conceyos ente los partíos xudiciales de [[Partíu Xudicial de CiudáCiá Rodrigu|CiudáCiá Rodrigu]] y de [[Partíu Xudicial de Béh.arBéjar|Béh.arBéjar]].
 
Nel [[sieglu XX]], la sierra vivió la despoblación motivada pola emigración, manque'l desenrrolludesenrollu'l turismu y otres industries secundaries dexaradesaceleraría charla galguperda a la despoblaciónd'habitantes.
 
== Turismu ==