Diferencies ente revisiones de «Nava»

Contenido eliminado Contenido añadido
Política
Arte y fiestes
Llinia 20:
| superficie_puestu= 37
| superficie_porcentaxe =0,90
| altitú= TrigueiroLa Triguera, 1.293
| códigu= 33520
| alcalde= Emilio Ballesteros Baños
Llinia 276:
| align="right" | '''''13'''''
|}
 
 
== Arte ==
Esti conceyu tien gran cantidá de monumentos ente los sos palacios, casones, o illesies, ente los que destacaremos:
 
* '''El monesteriu de San Bartolomé de Nava''' del que nun queden restos arquitectónicos. Hai restos de la so illesia que forma parte de la capiella del cementeriu, destacando los sos entellazaos d'influyencia nórdica na llinia d'impostes de la fachada de la [[capiella]] y dos efixes sobre la puerta de fierro que da accesu al recintu.
 
* '''La illesia parroquial de San Andrés''', ye de [[1896]]. El templu ye de planta allargada y una sola nave, con cabecera poligonal, cubriéndose por cuatro [[bóveda|bóvedes]] d'estrelles apoyaes sobre pilastres nervaes. El so esterior ta arrodiáu d'añadirures como'l pórticu de teyes, la sacristía o otres dependencies auxiliares. La so fachada principal ye d'arcu apuntáu con fines columnines adosaes a cada llau y dos ventanes apuntaes. La illesia ta realizada en lladrieyu, los encuadres de los vanos tán fechos n'arenisca y tallaos de manera rica. L'interior ta restauráu tres la quema que sofrió pela [[guerra Civil Española|Guerra Civil]], conservando del so orixe namás la imaxe titular de [[San Andrés Apóstol]].
 
[[Archivu:Iglesia-nava-asturias.jpg|thumb|250px|Iglesia parroquial de San Bartolomé.]]
 
* '''La illesia parroquial de San Bartolomé''' en Nava, ta nel centru de la villa xunto al ayuntamientu y la casa rectoral. Llevántase en sustitución de l'anterior parroquia que foi templu románicu de San Bartolomé, obra del arquiteutu Luis Menéndez Pidal. Ye una illesia de trés naves y cruceru llixeramente sobresaliente que cubre la nave central de mayor altura con [[bóveda de cañón]] y los llaterales con [[bóveda d'arista]]. Ta construyida en sillaría pa les muries y [[sillar]] pa la portada de mediu puntu.
 
* '''La capiella de los Santos Mártires''' en Llames. Ye d'estructura cenciella y de pequeña dimensión. La so estructura ye de cabecera cuadrada y pórticu precediendo la portada.
 
* '''El palaciu de la Ferrería''', en Ḥuentesanta, ye [[Monumentu Históricu Artísticu]]. La torre data del [[sieglu XIV]], ye de cuatro pisos y forma rectangular, el grosor de la muria ye de metro y medio con pocos vanos, dalgunes saeteres y troneres, la entrada de la torre y les ventanes del últimu pisu son alteraciones posteriores. A esta torre se-y fueron faciendo añadidures, faciendo una composición desordenada en dos pisos con vanos de diferentes tamaños. La so portada principal ta a un llau, ye d'arcu de mediu puntu con grandes doveles en sillar. El pisu superior tien cuatro ventanes con moldures d'oreyes y balcón con voladizu y balaustrada de fierro, sobre'l [[balcón]] podemos divisar l'escudu. Del [[sieglu XVIII]] ye l'amiestu de la capiella. La so estructura ye de planta rectangular formada por nave y cabecera cuadrada, la nave ta cubierta por bóveda envaída. La puerta ye d'arcu de mediu puntu con moldures y arrodiada por un entablamientu cenciellu y rematáu por un pináculu ferrerianu. Hai que destacar la fachada sur abierta a los xardinos por trés arcos de mediu puntu, sobre la qu'hai una solana de madera.
 
* '''[[El palaciu de la Cogolla]]'''
 
* '''El Portalón''' debe'l so nome a la portada de la fachada principal, que ye un gran arcu de mediu punto molduráu. Cabu la puerta hai una inscripción na piedra col símbolu de la [[cruz de Calatrava]]. El so pisu superior ye d'época diferente con un balcón y dos ventanes que se cubren con una solana de madera. El restu de la vivienda tien diferentes amiestos con lladrieyu modernu.
 
* '''La casa de la capiella''', denomada asina porque ta delantre de la capiella de Santa Lucía, construcción del [[sieglu XVIII]], tien forma de “L” siendo la zona corta la más antigua de la vivienda, onde namás hai vanos nel piso superior. El so pisu inferior destínase a fines agrarios, los pisos superiores tienen corredores con talles mui fines de madera.
 
* '''La Fundación Roel''', debida al illustre mélicu don [[Faustino García Roel]]. Esti edificiu debía desendolcar les funciones d'escuela y dispensariu mélicu. L'edificiu ye cenciellu con frontis na fachada principal, realizáu en lladriellu y piedra artificial. En [[1993]] el pueblu dedicó-y un bustu asitiáu na plaza que lleva'l so nome.
 
* '''El cementeriu de Cecea''', ye un ejemplu de cementeriu financiáu por capital indianu. Ye un cercu cuadráu con altes muries, la so portada ta fecha de cantera en ''xambes'', arcu y pilastres que sostienen un frontis triangular rematáu en cruces.
[[Archivu:Museo de la sidra.jpg|thumb|250px|[[Muséu de la sidra]].]]
* '''L'ayuntamientu de Nava''' del [[sieglu XX]], de tipu clásicu. Ye de planta rectangular con cuerpu central con un frontis clasicista y un balcón voláu nel primer pisu. El so accesu ye un pórticu en forma de “U”, los balcones son adintelaos y sobre'l balcón principal ta l'escudu de Nava.
 
* '''Villa Maximina''' en Nava, realizada en [[1925]] d'estilu montañés y elementos eclécticos. La so estructura ye de volume cuadráu, con cuerpu atorruxáu nuna corneyal y una terraza nuna de les fachaes. Destaca la so decoración con cerámica nes llinies d'impostes que separten los pisos. Hai que destacar la importancia del cercu que ye de fundición enxertada ente pilares de mampostería, coronaes por xarrones de flores realizaos en piedra.
 
* '''El [[Muséu de la Sidra]]''', del arquiteutu Juan Ramón Fernández Tresguerras, asitiáu na plaza de la villa de Nava, nelli puen vese la ellaboración de la sidra y actividaes de la cultura asturiana. L'edificiu ye de forma semicircular como un anfiteatru griegu. La entrada ye un pórticu con pilastres de formigón construyíu en fierro, piedra, formigón y madera. Destaca nel edificiu un cuerpu saliente semicircular que corona l'edificiu y simula la seición d'una pipa de sidra.
 
== Fiestes ==
Les sos fiestes principales son:
* '''[[Gastronomía d'Asturies|Gastronómiques]]''' celébrense en mayu les Xornaes Gastronómiques de Platos de Sidra, en xunetu'l [[Festival de la Sidra]] declaráu d'[[Fiesta d'Interés Turísticu Nacional|interés turísticu]].
 
* '''Religiosas''' en Nava son: en xunu les fiestes de San Xuan, n'agostu a últimos San Bartolomé patrón de la llocalidá, en mayu los díes 16, 17 y 18 son les fiestes de Nuesa Siñora de Fátima.
 
* '''Feries''' más importantes son na capital, teniendo toles selmanes un mercáu y a finales d'ochobre una feria de ganáu. En mayu la primer fin de selmana se celebra ''Merca Astur'' dedicáu a productos artesanos.
 
== Ver tamién ==
* [[Llista d'alcaldes de Nava]]
* [[Festival de la Sidra]]
* [[Muséu de la Sidra]]
* [[Mancomunidá Comarca de la Sidra]]
 
==Enllaces esternos==