Diferencies ente revisiones de «Ribedeva»

Contenido eliminado Contenido añadido
Fiestes
Arte
Llinia 284:
|}
<center><small>Fontes: [http://www.mir.es Ministerio del Interior] y [http://www.facc.info Federación Asturiana de Conceyos]</small></center>
 
 
== Arte ==
[[Archivu:Cueva pindal.JPG|thumb|200px|Entrada a la [[Cueva del Pindal]].]]
[[File:Archivu d'Indianos de Colombres.JPG|thumb|200px|"Quinta Guadalupe", actual [[Archivu d'Indianos]] de Colombres]]
Dientro de los monumentos prehistóricos de la zona hai que destacar los xacimientos descubiertos nes '''cuevas del [[Cueva del Pindal|Pindal]] y [[Cueva de Mazaculos|Mazaculos]]''' y que fueron declaraos bienes d'interés cultural. La del Pindal allúgase na contorna de Pimiango, foi descubierta en [[1908]] y nella s'alcontraron pintures y grabaos d'animales como caballos, bisontes, mamuts..., formando una de les mayores amueses del [[arte rupestre]] asturianu. Les de Mazaculos son dos que tán asitiaes na arredolada de La Franca. Tamién contienen pintures rupestres, anque sofrieren diversos actos vandálicos.
 
De la so arquiteutura relixosa falaremos de la illesia de '''Santa María de Tina''', templu del [[sieglu XIII]] y que güei s'atopa n'estáu ruinosu. Yera d'estilu [[cisterciense]] y la so cabecera poseyía trés ábsides semicirculares, de los que'l central yera de mayor tamañu y altura. D'esta illesia yera la imaxe güei conservada na illesia parroquial de San Roque en Pimiango, de Nuesa Siñora de Tina.
 
Otra illesia destacable ye la de '''Santa María''' en [[Colombres]] construyida pol arquiteutu Darío de Regoyos a finales del [[sieglu XIX]] La so fachada ye historicista y neobarroca y poseye dos torres cuadraes flanquiando'l cuerpu central.
 
Tamién mentaremos la '''Ermida de San Emeterio''' en Pimiango, asitiada al llau de la [[Cueva del Pindal]]. Cuenta con una única nave y un pórticu anexu que percuerre tol llateral que ta so la ería y s'apoya en columnes de piedra sobre una muria.
 
En cuantes a la so arquiteutura popular y señorial tenemos en primer llugar la '''torre de [[Noriega (Ribedeva)|Noriega]]''', edificación medieval del [[sieglu XIII]] que recibió posteriores construcciones. Ye de planta cuadrada, poseye cuatro pisos, tando nel segundu la entrada. Créyese que tenía fuexu y una ponte llevadiza. Amestada al palaciu alcontramos una capiella del [[sieglu XVIII]] asina como una casona.
 
En Pimiango llocalizamos el ''' Palaciu del Pedrosu''', d'orixe medieval y reformáu nos sieglos posteriores. Destaquen nelli un balcón [[barrocu]] y un arcu de mediu puntu na entrada principal.
 
N'El Peral, destacar l'arquiteutura del so Cementeriu Municipal asina como la "Capiella del Bau" incluyida dientro del percorríu del "Camín de Santiago".
 
En Colombres podemos esfrutar de la ''Quinta Guadalupe'', edificiu d'estilu eclécticu construyíu en [[1905]]. Anguaño ye la sede del '''Archivu d'Indianos'''. Tamién en Colombres tenemos la '''casa de Piedra''', de principios del [[sieglu XX]] y d'estilu montañés. Güei ta adquiríu pol ayuntamientu p'asitiar ellí la casa de cultura.
 
Igual d'importante son otros edificios de la capital como l''''ayuntamientu''', '''La Casa Encarnada''', o la '''Plaza d'Ibáñez Posada'''.
 
Como se pue observar importante foi l'aportación de la población indiana na zona, lo que llevó a la creación del archivu histórico nel conceyu. Non solo n'edificios privaos invirtieron el so dineru, sinón que collaboraron económicamente na meyora y modernización de los pueblos del conceyu.
 
 
== Fiestes ==
Línea 303 ⟶ 328:
Nun puen faltar nes fiestes de los pueblos del conceyu elementos festivos tradicionales como la puya popular de los Ramos, les [[foguera|foqueres]], les cortes de tueros, asines como los bailles y paxellos de la zona.
 
== Ver tamién ==
* [[Llista d'alcaldes de Ribedeva]]
 
==Enllaces esternos==