Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía celta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m r2.7.1) (Robó Añadíu: fa:اسطوره‌شناسی سلتی
Sin resumen de edición
Llinia 1:
[[Archivu:Gundestrupkarret1.jpg|thumb|250px|right|El calderu de plata Gundestrup, [[Dinamarca]], amuesa gravaos de la mitoloxía celta.]]
La '''mitoloxía celta''' ye una serie de relatosrellatos de la relixón y creencies de los celtes demientre l'edá de fierru. Lo mesmo que otres cultures indoeuropees demientre esti periodu, los primeros celtes mantuvieron una mitoloxía politeísta y una cadarma relixosa. Ente'l pueblu celta n'estrechu contautu con [[Roma]], como los galos y los [[celtíberos]], ésta mitoloxía nun sobrevivió al imperiu romanu, debido a su subsecuente conversión al cristianismu y a la perda de sos idiomes d'orixe, inda irónicamente foi a travies de fontes romanes y cristianes, contemporánees, que conocemos detalles sobre sos creencies.
 
N'[[Asturies]] alcontramos un gran númberu de nomes d'esta mitoloxía na toponímia equí dalgunos exemplos: Lloxu ([[Uviéu]]), Llugones ([[Siero]]), Llugo de Llanera ([[Llanera]]), San Xuan de Beleño ([[Ponga]]), Deva ([[Xixón]]), Boudenaya ([[Salas]]), Tarañosdiós ([[Cangues d'Onís]]).