Diferencies ente revisiones de «Tierra de Miranda»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
→‎Xeografía: Orografía
Llinia 17:
 
== Xeografía ==
El relieve arispiu d'esti territotiu reflexa enforma la dureza del llabor nel campu y de les principales actividaes económiques des les que depende la so población.
 
Asina, carauterizamos la so morfoloxía pola erosión pliocénica de la meseta norte inferior y pola esistencia de crestes [[Cuarzu|cuarcítiques]] nel postreru norte y a la vera de la frontera que los axentes erosivos nun algamaron a destruyir a cuenta de la so dureza. Los suelos tán constutuyíos principalmente por [[Esquistu|esquistos]] y en dellos casos por [[Granitu|granitos]]. Miranda tamién se carauteriza polos sos beyos (''las arribas''), encaxaes y de difícil accesu, que favorez el predominiu de ciertes especies que d'otra forma taríen estintes.
 
=== Clima ===
La Tierra de Miranda asítiase nel noreste [[Trás ls Montes i Alto Douro|tresmontanu]], aproximadamente na llatitú 41 graosº 30'N y na llonxitú 6 graosº 17'O. Debío a la so situación xeográfica, el clima d'esta zona ye mui particular, ello que que los mirandeses lo carautericen citando un sabiu refrán ''"En Miranda hai nueve meses d'iviernu y trés d'infiernu"''. L'iviernu en Miranda ye fríu, siendo la temperatura mínima media del més más fríu de 2 graos 30 díes/añu, anque la temperatura pue baxar a los 0º C y inclusu llegar a graos negativos. Per otra parte, el branu ye dafechu opuestu; caliente y secu, siendo la temperatura máxima media del més más caliente 32º C.
 
== Llocalidaes ==