Diferencies ente revisiones de «Carrió»

Contenido eliminado Contenido añadido
CNLiriu (alderique | contribuciones)
CNLiriu (alderique | contribuciones)
Llinia 61:
Ye propiedá de la empresa [[Cementos Tudela Veguín]] dende 1999. L'aspectu anguaño ye de deterioru y abandonu.
 
=== Molín de Pielgo ===
El '''molín de Pielgo'''<ref>Páxina l'Ayuntamientu de Carreño[http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=439]</ref> ===asítiase na casería de Llamera, averáu al calce del ríu Reconco.
El '''molín de Pielgo''' asítiase na casería de Llamera, averáu al calce del ríu Reconco.
 
Construyérase a finales de la dómina del XIX, principios de la del XX. Consérvase solamente l'edificiu, de planta rectangular de 5,5 m X 3,5 m y un solo espaciu coles dependencies básiques: infiernu y sala'l molín. Falta la ñora o canal que trayía l'agua, polo que nun tien utilidá.
Llinia 68:
Esti molín producía corriente lléctrica pal Palaciu de los Bernaldo de Quirós.
 
=== Palombar del Palaciu===
El '''palombar del palaciu'''<ref>Páxina l'Ayuntamientu de Carreño[http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=436]</ref>=== ye una construcción del sieglu XVI, en forma de torre de planta circular.
Ye una construcción del sieglu XVI, en forma de torre de planta circular.
 
Ta nel barriu de La Peruyera, en terrenos propiedá de [[Cementos Tudela Veguín]]. Alcuéntrase abandonáu.
 
=== Palombar de Casa Rodrigo===
=== Palombar de Casa Rodrigo<ref> Páxina l'Ayuntamientu de Carreño [http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=437] </ref> ===
La so construcción del '''palombar de Casa Rodrigo'''<ref> Páxina l'Ayuntamientu de Carreño [http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=437] </ref> ta datada nos caberos años del sieglu XVI y primeros del XVII. Ye un palombar de en forma torre, con planta cuadrada de 2,30 m de lláu.
 
Alcuéntrase nel barriu d'[[Otero (Carreño)|Otero]] y propiedá de Casa Rodrigo. El so estáu ye d'abandonu pola falta d'usu.
 
=== Monumentu a "La Chata"===
=== Monumentu a "La Chata"<ref>Páxina l'Ayuntamientu de Carreño[http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=440]</ref>===
L'Asociación de Vecinos del Alto de Aboño dedicó esti monumentu a la Familia Real española nel añu [[1915]], pola mor de la visita a [[Carreño]] de la [[Infanta Isabel Francisca de Borbón y Borbón]], conocida como [[“La Chata”]], que ficiera una escursión pola parroquia y la vecina d'[[Albandi]] y regaló un faldón pal [[Cristu de Candás]].<ref>Páxina l'Ayuntamientu de Carreño[http://www.ayto-carreno.es/es/index.asp?MP=25&MS=0&MN=1&textobusqueda=carri%F3&tipo=1&TR=A&IDR=11&tipo=Contenido&id=440]</ref>
 
== Fiestes ==