Diferencies ente revisiones de «Zanzíbar»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Bar (alderique | contribuciones)
Llinia 23:
===La xuntura con Tanganika===
Les engarradielles internes, provocaes por tensiones raciales (ente la minoría árabe y los negros bantúes), sociales (los mayores terratenientes yeren árabes) y polítiques (el Partíu Nacionalista, conservador, aliose col sultán y l'aristocracia swahili escontra'l Partíu Afro-Shirazi) acabaron nuna revuelta en xineru de [[1964]]. Los rebeldes, dirixíos pol Partíu Afro-Shirazi y pol Partíu Umma, comunista, derrocaron al sultán y proclamaron la República de Zanzíbar y Pemba. El presidente d'ella foi Abeid A. Karume, cabezaleru del Partíu Afro-Shirazi, con el cabezaleru del Partíu Umma, Abdulrahman Muhammad Babu, como ministru del interior. Esti gobiernu robló l'acta de xuntura ente Zanzíbar y Tanganika n'abril de [[1964]]. A resultas d'ella el 30 d'ochobre ñació la República de Tanzania, con [[Julius Nyerere]] como primer presidente. Tres d'ella la xestión de los asuntos llocales quedó nes manes del presidente de la rexón, mentanto que les custiones de política esterior llevábense dende la nueva capital, [[Dar es Salaam]].
 
[[Imaxe:Zanzibar Panorama.jpg|1050px|thumb|right|550px|Vista de Zanzibar City dende l'Océanu Índicu. Pueden vese nella la Stone Town, el palaciu del sultán, el parque Forodhani y la catedral de San Xosé.]]
 
Nel archipiélagu entamó una persecución de los partidarios de Babu, lo que dexó al Partíu Afro-Shirazi, entós dirixíu por Aboud Jumbe, col control total de l'alministración de la rexón. Esti fundió'l so partíu col Tanganyika African National Union; de la xuntura d'ellos surdió, el 5 de febreru de [[1977]], el Chama Cha Mapinduzi, del que Jumbe foi vicepresidente. Esti partíu dirixe la política del archipiélagu cásique ensin oposición pesie a la formación, en [[1992]], del Civic United Front, d'ideoloxía lliberal.
Línea 28 ⟶ 30:
El presidente del Gobiernu Revolucionariu de Zanzíbar (que ye como se-y llama al gobiernu de la rexón) ye, dende'l 1 de payares de 2010, Ali Mohamed Shein.
 
[[Categoría:Tanzania]]
[[Imaxe:Zanzibar Panorama.jpg|1050px|thumb|Vista de Zanzibar City dende l'Océanu Índicu. Pueden vese nella la Stone Town, el palaciu del sultán, el parque Forodhani y la catedral de San Xosé.]]
 
[[af:Zanzibar]]