Diferencies ente revisiones de «Llingua (muérganu)»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m r2.6.4) (Robó Añadíu: mr:जीभ
Sin resumen de edición
Llinia 4:
== Conformación esterior ==
La llingua tien forma de [[conu]], presenta un cuerpu, una '''V llingual''' y una raíz. El cuerpu o porción bucal comprende los 2/3 anteriores, la raíz o porción farínxea, el 1/3 posterior, separaos ambos pola V llingual o istmu de les fauces. Les partes de la llingua son:
* '''Cara superior:''' Tamién llamada dorsu de la llingua, que presenta la V llingual, abierta hacia alantre, formada poles papiles caliciformes. La superficie del dorsu de la llingua per delantre de la V llingual, ta en rellación col [[paladar]], suel ser llisa y poseer unos surcosriegos conxénitos y otros adquiríos que diferencien les llingües de los individuos. Un tipu de llingua repliegues glosoepiglóticos.
* '''Cara inferior:''' Descansa nel [[suelu de la boca]]. Na llinia media alcuéntrase'l frenillu o filete llingual, de forma semillunar, mui resistente que llimita los movimientos de la llingua. De nun ser por esti frenillu, podríemos incluso morrer tragando la llingua, d'ellí la so gran importancia. A ambos llaos del ''frenillu de la llingua'', na so parte más anterior, apaecen dos tubérculos perforaos nel so centru que son los orificios de los ''conductos de Wharton'' u orificios de salida de les [[glándula salival|glándules salivales]] submaxilares. Más posteriores alcuéntrense los orificios de salida de los ''conductos de'' ''Bartolini'' de les glándules sollinguales. Les ''venes ranines'' visualícense azulaes na cara inferior de la llingua, a ambos llaos del frenillu.
* '''Bordes llinguales:''' Son llibres, redondeaos y en rellación co los arcos dentarios e importantes.