Diferencies ente revisiones de «A Estierna»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
act 2011
Llinia 1:
'''A Estierna''' (''Sisterna'' en castellanu) ye una parroquia del conceyu asturianu d'[[Ibias]]. Ye la más oriental del conceyu, y llenda al Norte cola parroquia de [[Taladriz]], al Oeste cola de [[Tormaleo]], al Sur cola [[provincia de Lleón]] y al Este cola parroquia de [[Trabáu]], en conceyu [[Degaña]]. Tien una estensión de 11,68 km² y una población ([[http://www.ine.es/nomen2/index.do?accion=busquedaAvanzada&entidad_amb=no&codProv=33&codMuni=28&codEC=9&codES=&codNUC=&ordenAnios=DESC&L=1 INE]], [[2009]]) de 3532 habitantes. Comprende namái dos núcleos de población: A Estierna y El Vau.
 
===Economía===
 
Nesta parroquia y nes vecines de Trabáu y El Corralín (dambes de Degaña) tien el so orixe la conocida como "cultura tixileira" o "Cultura cunqueira", y la xerga nomada "tixileiro" o "cunqueiro". Anguaño, la mayoría de la so xente ta xubilao.
 
===Población===
 
Joseph Fernández recueye nel so llibru "El habla de Sisterna" datos de 1920 del Nomenclátor so`l númberu de cases y habitantes. Astierna con 47 cases y 245 habitantes y Il Bau 41 y 199 respeutivamente.
 
Línea 13 ⟶ 11:
 
===Fiestes===
 
Les fiestes patronales son El Carmen n`Il Bau, el segundu fin de selmana d`agostu, y San Bartolo`l 25 d`agostu n`Astierna.
 
===Turismu===
 
Estos pueblos ufierten al turista la posibilidá de visitar el so Muséu Etnográficu Tixileiru y agospiase nel so Hotel Rural Tixileiro.
 
===Patrimoniu===
 
El so patrimoniu cultural céntrase en cuatro construiciones perimportantes que son, n`Astierna la Ilesia de Sta María, y n`Il Bau la Capiella del Carmen, Casa de Feliz (col escudu de los Sal) y la Casa de Bone.