Diferencies ente revisiones de «Picu Urriellu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
delles correiciones ortográfiques
Sin resumen de edición
Llinia 24:
El '''Picu Urriellu''', o como se suel sentir de cutio en [[castellanu]] ''"Naranjo de Bulnes"'' (Naranxal de Bulnes) ye un bisllu calcareu d'orixe paleozoicu allugáu nel Macizu Central de los [[Picos d'Europa]], n'[[Asturies]]. Ente los habitantes de la zona fora siempres conocíu como ''“Picu Urriellu”'', denominación remanada del [[Los Urrieles|Macizu Central]] como ''“Los Urrieles”''. Alministrativamente l'Urrielu asítiase nel [[conceyu]] asturianu de [[Cabrales]] y dientro'l [[Parque Nacional de los Picos d'Europa]].
 
La primer referencia escrita al ''“Picu Urriellu”'' como ''“Naranjo de Bulnes”'' débese al inxenieru y xeólogu alemán [[Guillermo Schulz]] qu'en [[1855]] asoleyó'l primer mapa topográficu y xeolóxicu d'[[Asturies]]. D'otra miente, l'aniciu d'esta denominación nun ta nidiu, dao que los habitantes de la zona hestóricamente siempres se refirieron a esti bisllu como ''“Picu Urriellu”'', nun siendo la denominación de "Naranjo" nin popular nin la llariega. Quiciabes débase al color anaranxáu de la piedra calizocaliar de la que ta formáu.
 
Tien un altor de 2.518 metros y manque nun se trata del picu más altu del [[Cordal Cantábricu]], pue considerase como ún de los sos picos más conocíos, asina como ún de los cembos más emblemáticos del [[alpinismu]] español. Especialmente polos 550 metros de muria vertical de la so faza oeste. Na so base alcuéntrase la Vega Urriellu, un valle d'orixe glaciar cuaternariu.