Diferencies ente revisiones de «Güeyu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- lláu + llau)
Llinia 13:
La capa intermedia, ta recubierta pola [[coroides]], que caltién dellos vasos sanguíneos. La capa interna nómase '''retina''', y nella alcuéntrense les célules sensibles a la lluz: los '''bastones''' y los '''conos'''. La parte anterior del globu ocular ta cubierta pola córnea, una membrana tresparente y fráxil que carez de vasos sanguínios. Alrodiu de la córnea ta la [[conxuntiva]]. Per darrera de la córnea afayamos la [[cámara anterior]], llendada pol [[iris]] y la [[pupila]]. Darrera de la pupila allúgase'l [[cristalinu]], el [[cuerpu cil]]iar y la [[cámara postrera]].
 
Les dos cámares tan llaraes d'un líquidu, l'[[humor acuosu]], que per un lláullau caltién la tensión del interior del güeyu, y per otru, amuga el cristalinu y garantiza la so nutrición. L''''iris''' ta formáu por una rede fina del frebes conxuntives, o [[estoma]], provista de numberosos vasos sanguínios y de los músculos que remanen la dilatación y la contraición de la pupila.
 
El collor del iris depende de la tresparencia del estoma y de la cantidá de [[pigmentu]] que caltién. Cuandu el pigmentu ye escasu, los güeyos son [[azul]]es, metantu que cuado hai abondo, apréciense matices [[verde]]s o [[pardu|pardos]]. El pigmentu fórmase mentantu los primeros meses de vida, polo que tolos recién ñacíos tienen los güeyos de collor [[azul]]-[[buxu|buxáceos]]. El collor establézse de fincia a los dos o tres meses de vida. Si nun hai pigmentación, los güeyos semeyen [[bermeyu|roxos]]: ye'l casu de los [[albinu|albinos]]. El cristalinu, allugáu xusto darrera de la pupila, tá calteníu por unes frebes conxuntives mui esbiríes qu'al empar tan xuníes al músculu constrictor del [[cuerpu ciliar]]. El cristalinu fórmase a lo llargo de la tercera o cuarta selmana d'[[enxitu]]. Ye llandiu y ellásticu nos neños, pero endurézse col pasu los años.