Diferencies ente revisiones de «Batalla de Cuadonga»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 26:
 
== Visión cristiana de la batalla ==
[[Archivu:Cueva de Santa María - Covadonga.JPG|thumb|right|El covarón de Cuadonga, abeluguabellugu de Don Pelayo]]
Según les cróniques de [[Alfonso III d'Asturies|Alfonso III]]. ''[[Crónica Albeldense|Crónica de Albelda]]'' datada nel 881:
 
{{cita|Alqama entró n'Asturies con 187.000 homes. Pelayo taba colos sos compañeros nel monte Auseva y que l'exércitu de Alkama llegó hasta él y alzó innumberables tiendas frente a la entrada d'una cueva. L'obispu Oppas xubió a un montículo asitiáu frente a la cueva y faló asina a Rodrigo: «Pelayo, Pelayo, ¿ónde tas?». L'apelláu asomóse a una ventana y respondió: «Equí toi». L'obispu dixo entós: «Xulgo, hermanu y fíu, que non se te sumió cómo apocayá topábase toa España xunida sol gobiernu de los godos y rellumaba más que los otros países pola so doctrina y ciencia, y que, sicasí, aconceyáu tou l'exércitu de los godos, nun pudo sostener l'ímpetu de los ismaelitasismaelites, ¿vas poder tu defendete nel visu d'esti monte? Paezme difícil. Escucha'l mio conseyu: vuelve al to alcuerdu, vas gociar de munchos bienes y vas esfrutar de l'amistá de los caldeos». Pelayo respondió entós: «¿Nun lleísti nes Sagraes Escritures que la ilesia del Señor va aportar a como'l granu de la mostaza y de nuevu va crecer pola misericordia de Dios?». L'obispu contestó: «Verdaderamente, asina ta escritu». [...] Tenemos por abogáu cerca del Padre a El nuesu Señor Xesucristo, que puede llibranos d'estos paganos [...].
Alqama mandó entós empezar el combate, y los soldaos tomaron les armes. Llevantáronse los fundíbulos, preparáronse les fondes, rellumaron les espaes, se encresparon les llances y ensin posa llanzáronse saetassaetes. Pero al puntu amosáronse les magnificencies del Señor: les piedres que salíen de los fundíbulos y llegaben a la casa de la Virxe Santa María, que taba dientro de la cueva, volvíense contra los que les disparaben y mataben a los caldeos. Y como a Dios nun-y faen falta llances, sinón que da la palma de la victoria a el que quier, los caldeos entamaron la fuga...|Crónica de Abelda}}
 
[[Categoría:Cangues d'Onís]]