Diferencies ente revisiones de «Asturianu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Exemplu ficha d'idioma
Sin resumen de edición
Llinia 10:
|zona = {{Flag|Asturies}} [[Principáu d'Asturies]]<br />Ye reconocida como llingua a protexer, promover y difundir nos medios de comunicación y nel enseñu, pero non como llingua oficial.
----
En [[Provincia de Lleón|Lleón]] y zones de [[Provincia de Zamora|Zamora]] suel conocese como [[Idioma lleonés|lleonés]], anque nesti casu los glotónimos tradicionales aluden siempre a l'adscripción comarcal del mesmu.

Tamién nel conceyu portugués de [[Miranda'l Douru]], onde tien reconocimientu oficial pero con una ortografía diferente, conózselu pol nome de [[Idioma mirandés|mirandés]].
 
----
Línea 39 ⟶ 41:
L''''asturianu''' ye una llingua [[romance]] propia d'[[Asturies]]<ref>El art. 1 de la [http://noticias.juridicas.com/base_datos/CCAA/as-l1-1998.html Llei de Promoción y Usu del Asturianu] dispón: ''"El bable/asturianu, como llingua tradicional d'Asturies, gociará de protección. El Principáu d'Asturies promoverá'l so usu, difusión y enseñu"''</ref>, perteneciente al subgrupu [[asturianollionés]].
 
Esisten tres variedaes predominantes dientro d'Asturies (l'[[asturianu central]], [[asturianu oriental|oriental]] y [[asturianu occidental|occidental]] que ye la variante mayoritaria en [[Llión]] y [[Zamora]], onde se conoz como [[llionés]]), qu'al empar poseyen más [[subvariante]]s, magar que por razones hestóriques y demográfiques l'[[estándar llingüísticu]] féxose basáu nel dialeutu central d'Asturies. N'AsturiesEn de Santiyana[[Cantabria]] conozse tradicionalmente al idioma col nome de Montañésmontañés. Esiste una [[gramática del asturianu]]<ref>http://www.academiadelallingua.com/diccionariu/gramatica_llingua.pdf</ref>, un [[Diccionariu]] de la Llingua Asturiana<ref>http://www.academiadelallingua.com/diccionariu/</ref> y unes Normes ortográfiques<ref>http://www.academiadelallingua.com/diccionariu/normes.pdf</ref> del asturianu.
== Hestoria ==