Diferencies ente revisiones de «Alfonsu XIII, La crisis de la Restauración»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 3:
== Rexeneracionismu y revisionismu políticu ==
 
El períoduperiodu qu'entama en [[1902]], col ascensu al tronu d'[[Alfonso XIII]], y conclúiacábase en [[1923]], col establecimientu dedel la dictaduraréxime de [[Primo de Rivera]], pecuñarizósellamó l'atención por una permanente crisis política. Estremaos factores despliquen esti allugamientu:
* Intervencionismu políticu d'Alfonso XIII ensin respetar el papel d'árbitru que teóricamente debía xugar. El so enfotu a les estayes más conservadores del [[exércitu]] encumó col enfotu a la Dictadura de Primo de Rivera. Elementu clave nel desprestixu de la monarquía.
* Dixebra de los partíos de la "breda", provocada pola desapaición de los cabezaleros hestóricos y disensiones internes.
* Feblamintu del caciquismu, paralelu al desenrollu urbánurbanu delnel país.
* Desenrrollu de la oposición política y social al réxime de la Restauración: republicanos, nacionaliegos, [[socialismu|socialistes]] y [[anarquismu|anarquistes]].
Asina, dende [[1917]] asocediéronse los gobiernos de coalición, suxetos a alliancies y cambeos de cutio. Nin lliberales nin conservadores algamaron mayoríes abondes pa encadarmar gabinetes sólidos.
Llinia 18:
La reaición pública foi de secute. Una nueva coalición, [[Solidaritat Catalana]], algamó una nidia victoria elleutoral en 1907, amenorgado la representación de los conservadores y lliberales en Cataluña.
[[Antonio Maura]], cabezaleru del Partíu Conservador, aportó al poder en [[1907]] con un programa reformista: modificó la llei elleutoral, estableció l'[[Istitutu Nacional de Previsión]] ya intentó ensin ésitu aprobar una autonomía pa Cataluña. El so proyeutu reformista argayó en [[1909]].
 
 
== Les crisis de 1909 y 1917 ==