Diferencies ente revisiones de «La Pola (Ḷḷena)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Toponimia
Sin resumen de edición
Llinia 17:
|cp = 33630 (La Pola), 33638 (San Feliz),1 33639 (La Barraca)
}}
'''La Pola''' (''Pola de Lena'' en [[castellanu]]) ye una villa y parroquia más grande del conceyu [[Asturies|asturianu]] de [[Ḷḷena]]. (Asturies). La so población ye de 9.026 habitantes, colo que ye duodécima por númberu d'habitantes d'Asturies y la segunda de la cuenca del Caudal tres Mieres del Camín.
 
La villa foi fundada en [[1266]] por [[Alfonso X el Sabiu]], como llugar de pasu ente [[Uviéu]] y [[Lleón]], y conserva, gracies a les sos bones comunicaciones con otros núcleos de población asturianos, un claro calter de ciudá residencial.
Llinia 26:
Teniendo en cuenta lo qu'antecede nada hai de raro en que l'Alministración favoreciera la colonización de nueves tierres y que cola referencia a los terrenos ''en pola'' uniera un particular conteníu llegal que dio nacimientu a unos núcleos poblaos que gozaron de determinaes ventayes pa la so fixación.
 
== XegrafíaXeografía ==
Asitiada na fastera septentrional del conceyu, el territoriu parroquial estiéndese ente los de les parroquies de [[Muñón Cimiru]] y [[Viḷḷayana]], coles que llenda al norte, y los de [[Columbieḷḷo]], [[Castieḷḷo]] y [[Zurea]], coles que llenda al sur. La so llende occidental ye'l conceyu de [[Quirós]], y el d'[[Ayer]] la oriental. La so estensión ye de 31,04 km² y tien una población ([[INE]], [[2010]]) de 8.883 habitantes. 8.555 d'ellos viven na villa homónima, capital del conceyu, y los otros repártense ente los núcleos de población que vienen darréu: Armá, Ayán, La Barraca, Los Campos, La Casanueva, Castañera, El Corraón, Las Figares, La Miera, Palaciós, Piedracea, Ribó, San Feliz, Tablao y El Vaḷḷe.
 
'''La Pola''' ye la villa capital del conceyu. Asítiase a 33 km d'[[Uviéu]], a la vera izquierda'l [[ríu Ḷḷena]] y a 322 m d'altor sobro'l nivel de la mar.
 
== Patrimoniu ==
''Artículu principal: [[Casa natal de Vital Aza.]]''
 
La casa natal de Vital Aza ye una vivienda urbana de traces populares allugada nel centru de la villa. Datada nel [[sieglu XVIII]], destaca pol so valir simbólicu, ya que nella nació a mediaos del [[sieglu XIX]] el poeta y dramaturgu Vital Aza. Dende [[2006]] ta declarada [[bien d'interés cultural]] d'Asturies.
 
==Bibliografía==