Diferencies ente revisiones de «Hestoria d'España»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 8:
De manera simultánea producióse la [[Reconquista]], pola que los primeros reinos cristianos de lo que s'acabaría convirtiendo n'España buscaron arrampuñar el territoriu a el musulmanes. Empezada aprosimao en 722 cola rebelión de [[Don Pelayo]] y partiendo dende'l Norte, avanzó mientres los sieglos VIII a [[sieglu XV|XV]] rematando cola [[conquista de Granada]] en [[1492]]. Mientres esti periodu los reinos y principaos cristianos desenvolviéronse notablemente; gradualmente nun procesu de concentración, la unión de los dos más importantes, [[Reinu de Castiella|Castiella]] y [[Reinu d'Aragón|Aragón]], pol matrimoniu en [[1469]] de los Reis Católicos ([[Isabel I de Castiella]] y [[Fernando II d'Aragón]]) fadría posible la formación del [[Reinu d'España]].
 
En [[1492]] los [[Reis Católicos]] financiaron el proyectu del esplorador [[Cristóbal Colón]] de buscar una nueva ruta comercial con [[Asia]] al traviés del [[océanoocéanu Atlánticu]]. La so llegada al [[Nuevu Mundu]] y la consecuente [[conquista d'América]] llevaron a la creación del [[Imperiu español]]. Mientres los siguientes sieglos España alzóse como actor central de los asuntos européu y mundial. Mientres los [[sieglu XVI|sieglos XVI]] y [[sieglu XVII|XVII]] tendría llugar tamién la dómina d'apoxéu de la cultura española conocida como [[Sieglu d'Oru]]. Sicasí, mientres esti periodu produzse tamién la espulsión de los xudíos y musulmanes (en 1492) y se establace la [[Inquisición]], que darréu va gociar d'un gran poder.
 
L'imperiu colonial, que los sos últimos restos España caltuvo sol so control hasta finales del s. XIX, incluyía [[América del Sur]] (cola esceición de la [[Imperiu portugués|zona so dominiu portugués]]), grandes zones de [[América del Norte]] en diversu grau d'influencia o control, les isles [[Filipines]] n'Asia, según enclaves de diversa importancia nes mariñes en [[África]]. Incluyía amás numberoses posesiones n'Europa (los [[Países Baxos españoles]], el [[Ducáu de Milán]], el [[Reinu de Nápoles]] o'l mesmu [[Reinu de Portugal]] hasta 1640), la mayoría d'elles perdíes tres la [[paz de Utrecht]] de 1713.