Diferencies ente revisiones de «Chile»

Contenido eliminado Contenido añadido
Bar (alderique | contribuciones)
m Revertíes les ediciones de 190.44.127.181 (alderique) hasta la cabera versión de TjBot
Xqbot (alderique | contribuciones)
m r2.7.3) (Robó: Añadiendo lez:Чили; cambeos cosméticos
Llinia 49:
La '''República de Chile''' ye un país del suroeste d'[[América del Sur]], frente al [[Océanu Pacíficu]]. Llenda'l norte con [[Perú]], al noreste con [[Bolivia]] y al este con [[Arxentina]].
 
== Política y gobiernu<ref>Los datos recoyíos nesti apartáu tán sacaos del ''Anuario Iberoamericano 2012'' del [[Real Institutu Elcano]] y l'[[Axencia Efe]]. Disponible en http://www.anuarioiberoamericano.es/</ref> ==
=== Organización política ===
La llei másima del país ye la Constitución. Aprobada en [[1980]], foi modificada tres el [[referéndum]] del [[30 de xunetu]] de [[1989]]. Nella establezse que Chile ye una república democrática, y que la soberanía reside na nación.
 
El poder executivu exércelu'l presidente de la República, escoyíu en votación directa y por mayoría absoluta pa un mandatu de cuatro años. El poder llexislativu ye competencia del Congresu Nacional, formáu por un Senáu de 38 miembros y una Cámara de Diputaos de 120 miembros. Tocántenes al poder xudicial, el so muérganu cimeru ye la Corte Suprema.
 
=== Gobiernu ===
El presidente del país ye, dende'l 11 de marzu de 2010, [[Sebastián Piñera Echenique]]. El presidente de la Cámara de Diputaos ye [[Patricio Melero Abaroa]], y el del Senáu [[Guido Girardi Lavín]]. El gabinete ministerial compónenlu (abril [[2012]]) 22 persones, que son los cabezaleros de los siguientes ministerios:
 
Llinia 81:
* Comisión Nacional del Mediu Ambiente: María Ignacia Benítez Pereira.
 
=== Partíos políticos ===
Los partíos políticos chilenos agrúpense en dos coaliciones.
 
Llinia 379:
[[lad:Chile]]
[[lb:Chile]]
[[lez:Чили]]
[[li:Chili]]
[[lij:Cile]]