Diferencies ente revisiones de «Artes lliberales»

Contenido eliminado Contenido añadido
MerlIwBot (alderique | contribuciones)
m Robó Elimináu: an:Artes liberals (deleted) Modificáu: ko:자유과, fi:Vapaat taidot
Sin resumen de edición
Llinia 14:
Durante la [[Edá Media]], les artes lliberales conformaben la parte central del currículu de les [[universidá|universidaes]]. [[Alcuinu]], conseyeru inteleutual de [[Carlomagnu]], adoutóles como base de la reforma escolar llevada a términu durante'l periodu del [[Renacimientu carolinxiu]]. Nes teoríes educatives medievales el ''quadrivium'' seguía'l trabayu preparatoriu del ''trivium''. Anque l'esquema de ''trivium'' y ''quadrivium'' conócese a veces como "educación clásica", correspóndese fundamentalmente con un desendolcamientu medieval qu'aporta a los sieglos [[sieglu XII|XII]] y [[sieglu XIII|XIII]].
 
L'ámbitu y algame de les artes lliberales evolucionó nel tiempu. Inicialmente referíase a la educación de les élites nos clásicos. [[Boeciu]], el "caberu romanu, el primer escolásticu", nún intentu casi desesperáu de tresmitir a los nuevos dueños d'[[Italia]] la civilización clásica, permanez nel reinu de los [[ostrogodos]] pa intentar enseña-yos los rudimentos del ''quadrivium''. Del [[sieglu VI]] n'alantre, el sistema medieval d'estudios académicos corresponderase col esquema doble de los conteníos del ''trivium'' y ''quadrivium'' magar que cola apaición de les [[Humanidaes]] y de la [[Ciencia]] na época de la [[Ilustración]], el significáu de "artes lliberales" estiéndese hasta abarcar ambes. AúnAínda escluyénse de les artes lliberales ocupaciones específiques como l'[[agricultura]], los negocios, la [[inxeniería]], la [[pedagoxía]], la [[medicina]] o la [[farmacia]].
 
Na [[Edá Contemporánea]], el conceutu, utilizáu más bayurosamente como '''profesiones lliberales''' comprende l'exerciciu profesional que requier formación universitaria, fundamentalmente'l [[Derechu]] y la [[Medicina]].