Diferencies ente revisiones de «Fernandu II de Lleón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- dempues + dempués)
Sin resumen de edición
Llinia 2:
{{correxir}}
 
Fernando II (c. [[1137]] – [[Benavente]], Xineru ya 21 de [[1188]]), foi rei de Llión de [[1157]] a [[1188]]. Heriedó el Reinu llionés polatres la muerte del so padre, [[Alfonsu VII]] de Llión (segundu de Castiella), que repartió el so Estáu pente los dos fios que tenía con [[Berengaria de Barcelona]], [[Fernandu]] y [[Sanchu.]]
 
[[Imaxe:Leon Arms.svg|290px]]
Llinia 10:
== Educación ==
 
La so educación foi confiada al [[conde]] gallegu [[Fernandu Péres de Trava]] de la estirpe de los antigos [[caballeros de Urraca]] de Llión, y dos preceptores y defensores del so padre, l'Emperador. Dende ceo foi aniciáu nasnes xerasxeres del gobiernu, rodiáu d’importantes magnates de los sos reinos, como [[Ponciu de Minerva]], los condes [[Ramiru Froilaz]], [[Pedru Alfonsu]], y’ly el propriupropiu [[Fernándu Péres de Trava.]]
 
Esto propició la presión gallega pa restaurar la corona de Llión dempuéstres la muerte del rei Alfonsu VII. Dende [[1151]], en documentoscartafueyos de los reinos de Llión y GalizaGalicia, apaez davezu la so confirmación col títulu de rex.
 
LaEl divisiónxebramientu de los territórios de souso paipa foi acordada núnnun concílioconcíliu en Valladolid nel añu de 1155. NesteNesti, determinou-sedeterminóse claramente la l'atribuición a laso suade la soberania de Llión yay de GalizaGalicia, comucon la esclusiónsaca de lasles comarcascomarques de Tierra de Campos, Safagún y’Asturiasy Asturies de Santillana (parte ocidental de Cantabria). La rivalidá pente lasles ilesiasilesies de [[Santiago de Compostela]] yay Toledu[[Toledo]] tamién contribuyíucontribuyó pa que'l el testamentotestamentu d’Afonso VII deixassedexase CastelaCastiella yay Toledo a Sancho III; yay Llión yay GalizaGalicia a Fernando II.
 
 
Llinia 21:
== Entamu del reináu ==
 
AlgunosDellos meses trastres subir al tronu, en mayu ya de 1158 robróu elrobró'l Tratáu de Safagún col souso harmnuhermanu Sanchu III de Castiella, pulopolo cual concordaranconcordaren fazerfacer guerra escontra los musulmanes, repartire’lrepartir el territórioterritoriu reconquistáu, nun tentaretentar reunificaraxuntar dambos los soussos reinos, yay repartirerepartir el reinu de PertualPortugal (1139).
 
Lintres, la muorte precoce de sou harrmanu arruinou eistos planos ya Castiella restóu dominada pula rivalidá pente las poderosas famílias Castro ya Lara. Asina, lintres la minoridá d’Alfonsu (VIII de Castiella), Fernandu entrou en Castiella en 1159, al frente d’un numberosu exércitu. Desixiu, para ponere fin a la guerra civil que aflixia esti reinu, que los Lara lle entregasen la guarda del rei sou sobriñu, de cuya educación se encarregaria.