Diferencies ente revisiones de «Fernandu II de Lleón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 10:
== Educación ==
 
La so educación foi confiada al [[conde]] gallegu [[Fernandu Péres de Trava]] de la estirpecastra de los antigosantiguos [[caballeros de Urraca]] de Llión, y dos preceptores y defensores del so padre, l'Emperador. Dende ceo foi aniciáu nes xeres del gobiernu, rodiáu d’importantes magnates de los sos reinos, como [[Ponciu de Minerva]], los condes [[Ramiru Froilaz]], [[Pedru Alfonsu]], y el propiu [[Fernándu Péres de Trava.]]
 
Esto propició la presión gallega pa restaurar la corona de Llión tres la muerte del rei Alfonsu VII. Dende [[1151]], en cartafueyos de los reinos de Llión y Galicia, apaez davezu la so confirmación col títulu de rex.
 
El xebramientu de los territórios de so pa foi acordada nun concíliu en Valladolid nel añu de 1155. Nesti, determinóse claramente l'atribuición a so de la soberania de Llión y de Galicia, con la saca de les comarques de Tierra de Campos, Safagún y Asturies de Santillana (parte ocidental de Cantabria). La rivalidá pente les ilesies de [[Santiago de Compostela]] y [[Toledo]] tamién contribuyó pa que'l testamentu d’Afonso VII dexasedexare Castiella y Toledo a Sancho III; y Llión y Galicia a Fernando II.
 
 
Llinia 21:
== Entamu del reináu ==
 
Dellos meses tres subir al tronu, en mayu de 1158 robró'l Tratáu de Safagún col so hermanu Sanchu III de Castiella, polopol cual concordaren facer guerra escontra los musulmanes, repartir el territoriu reconquistáu, nuny tentarel axuntarreinu dambosde losPortugal sos reinos,(1139) y repartirnun eltentar reinuaxuntar dambos de Portugallos (1139)sos reinos.
 
Lintres,La lamuerte muorteprecoz precoce dedel souso harrmanuhermanu arruinouarruinó eistosestos planosplanes yay Castiella restóuquedó dominada pulapola rivalidá pente lasles poderosaspoderoses famíliasfamílies Castro yay Lara. Asina, lintresmientres la minoridá d’Alfonsu (VIII de Castiella), Fernandu entrou enentró'n Castiella en 1159, al frente d’un numberosu exércitu., y Desixiudesixió, parapa ponereponer fin a la guerra civil que aflixiaaflixía estiel reinu, que los Lara lle entregasenentregaren-y la guarda del rei sou sobriñu, de cuya educación seso encarregariasobrín.
 
EnEl Setembriu27 yade 27Setiembre de 1162 robróurobró unotru outru acuorduacuerdu, el Tratáu d’Agreda, destaesta vegada col aragonés Alfonsu II, "el Castu", ya tres años dempués contraíucontraxo matrimoniu con Dª Urraca de PertualPortugal, fiyafía de D. Alfonsu Henriques, acabando asina lacola amenaza del poderosopoderosu Llión al xoven reinu.
 
Por estasesti datastiempu restauróurestauró ey repoblóurepobló Lledesma yay CidáCiudá DodriguRodrigu. Los habitantes de Salamanca, que tedrian compráucompraren los territóriosterritorios deisasd'eses cidadesciudáes por una suma considerablelconsiderable, tomarangarraren armasles escontraarmes elescontra'l rei yay los maxistrados de Lledesma. Fernandu marchóumarchó con los soussos caballeiroscaballeros escontra los revoltosos yay obrigou-yesobligólos a devolver la sua cidáciudá.
 
Los anales Toledanos faen mención a una batalla de la Libriella en 1164, mas de forma tan lacónica que nun ye posíble saber con acierto a quien s’enfrentóu. (Lu más probable ye tar opuosto el rei a la família de los Lara, purquei celebróu pouco dempués la paz con los Lara).