Diferencies ente revisiones de «Che Guevara»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 129 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q5809 (translate me)
Sin resumen de edición
Llinia 54:
* [[25 de payares]] de [[1956]]: embárcase nel [[Granma]] rumbu a la playa cubana de [[Colloraos]], xunto con otros 82 revolucionarios.
 
Guevara foi ún de los poco más de 12 supervivientes d'esta operación que llograron reunise enaxuntáse'n '''Sierra Maestra''' (los restantes foron capturaos y na so mayoría asesinaos pol exércitu de la dictadura de [[Batista]]).
 
Na Sierra, participó primero como médicu, y llueu tamién como combatiente. Anque sofrió fuertes ataques d'asma, el Che aína rescampló como combatiente, pensador y cabezaleru, lo que-y sirvió pa ganar la confianza de [[Fidel Castro]].
Llinia 72:
Demientres los primeros meses de 1959, foi xefe Militar de La Cabaña en L'Habana. Instálase cola so segunda muyer, la cubana Aleida March Torres, nuna vivienda nel barriu capitalín de Nuevo Vedado, na cai 47 y Tulipán, casa güei convertida en Muséu. Cola so segunda muyer tendrá cuatro fíos: Aleida (nomada Aliucha), Camilo, Celia y Ernesto.
 
En xunetu de 1959 ye nomáu por Fidel Castro presidente del [[Bancu Nacional de Cuba]], y posteriormente Ministru d'Industria, encargáu de la reestructuración de la economía cubana. Con esti cargu rializó abondos viaxes representando a Cuba en dellos foros, rescamplando les sos entrevistes colos llíderes cimeros del movimientu de los Non Alliniaos, como [[Nasser]] ([[Exiptu|República Árabe Xunida]]), [[Jawaharlal Nehru]] ([[India]]), [[Josip Broz Tito|Tito]] ([[Yugoslavia]]), [[Eduardo Víctor Haedo|Haedo]] ([[Uruguái]]), [[Arturo Frondizi|Frondizi]] ([[Arxentina]]), [[Quadros]] ([[Brasil]]) y [[Ben Bella]] ([[Arxelia]]). Pronunció discursos énte l'[[Asamblea Xeneral de la ONX]] y nanel ReuniónAxuntamientu del Conseyu Económicu y Social de la [[OEA]] en [[Punta del Este]], Uruguai. Establez rellaciones personales mui cercanes cola [[República Popular China]] y el so [[Presidente de la República Popular China|presidente]] [[Mao Zedong]] ansí como con [[Nikita Khruxchov]], [[Presidente del Conseyu de Ministros de la XRSS|primer ministro]] de la [[Xunión de Repúbliques Socialistes Soviétiques]] (XRSS).
 
Como ministru d'Industria y encargáu de la Economía, la xestión de Guevara averó Cuba al [[Bloque del Este]], roblando en febreru de [[1960]] un pautu de negocios cola XRSS intercambiando'l zucre cubano por petróleu soviético subsidiao, alcuerdu que se caltuvo demientres más de 30 años. El mesmu lliberó a la industria zucarera cubana de la dependencia del décimu del mercáu de EE.XX.