Diferencies ente revisiones de «Fusión nuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 69 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q13082 (translate me)
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{1000}}
{{correxir}}
[[Archivu:Deuterium-tritium_fusion.svg|thumb|230px|Fusión nuclear del tipu [[deuteriu]]-[[tritiu]] '''(D-T)'''.]]
En [[física]] y [[química]], la '''fusión nuclear''' ye’lye'l procesu mediante'lper cuálaciu del que dos núcleos atómiquesatómicos xúnensexúntense pa formar unu de mayor [[pesu atómicu]]. Nun debeha confundise col accidente de les centrales nucleares denomináu "fusión del núcleunucleu", que fai referencia a la parte más "interna" (núcleunucleu) del [[reactor nuclear]] cuando ésta fundese (dílise) como resultáu de la falta d’und'un adecuáu control y refrixeración.
 
El nuevu núcleunucleu tien una masa inferior a la suma de les mases de los dos núcleos que se fusionaron pa formalu. Esta diferencia de masa ye lliberada en forma d’d'[[enerxía]]. L’enerxíaLa enerxía que se llibera camuda en función de los núcleos que se xunen y del productu de la [[reacciónreaición]]. La cantidá d’enerxíad'enerxía lliberada correspuende a la fórmula ''[[E = mc²]]'', onde ''m'' ye la diferencia de masa observada nel sistema ente enantes y dempués de la fusión y "c" ye la velocidá de la lluz (299 792 458 m/s).
 
Los núcleos atómicos tienden a repelesrepelese debíu a que tantán cargaos positivamente, de forma que cuantu más cerca tentean más intensa ye la fuercia repulsiva. Poro tamién ocurre otru procesu: esisten fuercies nucleares atractives que yeren estremadamente intenses a distancies mui pequeñes. Esto fai que la fusión solu puea dase en condiciones de [[temperatura]] y [[presión]] mui elevaes que permetanpermitan compensar la fuercia de repulsión. La temperatura elevada fai que medre l’axitaciónl'axitación térmica dellos núcleos y esto los pue llevar a fusionase, debíu al efeutu túnel. Pa qu'esto ocurra yeren necesaries temperatures del orde de millones de [[Kelvin|kelvins]]. El mesmu efeutu se pue producir si la presión sobre los núcleos ye mui grande, obligándolos a tar mui próximos.
 
Les necesidaes mínimes pa facer la fusión nómanse [[Criterios de Lawson]], y yeren criterios de densidá iónica y tiempu mínimu de confinamientu necesariu.
Línea 11 ⟶ 12:
La reaición de fusión más senciella (estu ye, la que requier menos enerxía) ye la del [[deuteriu]] y el [[tritiu]] formando [[heliu]].
 
La fusión nuclear ye’lye'l procesu que se produz nes estrelles y que fai que brillen. Tamién ye unu dellos procesos de la bomba d’hidróxenud'hidróxenu. Al contrariu que la [[fisión nuclear]], non s’hase llográullogró utilizar la fusión nuclear como mediu rentable de llograr enerxía (o seya, l’enerxíala enerxía aplicada al procesu ye mayor que la llograda pelapola fusión), anque hai numberoses investigaciones nesa direición.
 
== Desendolcu de la fusión nuclear ==
 
Fasta’lHasta'l momentu, la fusión nuclear controlada solu s’utilizas'utiliza na investigación de futuros reactores de fusión, anque aínda nonnun s’hanse llográullograron reaccionesreaiciones de fusión que sirvan pa xenerar enerxía de forma útil, algodalgo que s’esperas'espera llograr cola construcción del [[ITER]] en [[Francia]].
 
* '''Nel 21 mayu 2000''' s’anunciaanúnciase que científicos estaunidenses han superáusuperaron unu dellosde los problemes de la fusión nuclear faciendo usu del modelu [[Tokamak]], el fenómenu nomáu modos llocalizaos nel borde, o ELMs (per xespoles sigles n’inglésn'inglés), que provocaría una erosión del interior del reactor, obligando aal xuso reemplazu frecuentemente. Nun artículu asoleyáu nel domingu 21 de mayu de 2006 na revista británica Nature Physics, un equipu dirixíu per Todd Evans, de la empresa General Atomics, California, anuncia qu'un pequeñu campu magnéticu resonante, proveniente dellesde les bobines especiales allugaes nel interior de la vasiya del reactor, fai una interferencia magnética "caótica" nel borde del plasma que detién la formación de fluxu.
 
* '''Nel 24 de mayu de 2006''' los siete socios del proyeutu [[ITER]] --Xunión Europea, Xapón, Estaos Xuníos, Corea del Sur, India, Rusia y China-- firmaron en Bruxeles l’alcuerdu internacional pal llanzamientu del reactor de fusión internacional col modelu [[Tokamak]], que se construyirá en [[Cadarache]], nel Sudesti de Francia, faciendo usu del diseñu Tokamak. Los costes de construcción del reactor s’estimaron en 4.570 millones d'euros, y la duración de la construcción en 10 años. La Xunión Europea y Francia se comprometieron a contribuyir col 50% del costu, demientres que les otres seis partes alcordaron aportar caúna alredor del 10%.