Diferencies ente revisiones de «José María Carreño»

Contenido eliminado Contenido añadido
Oriciu (alderique | contribuciones)
Plantilla: {{wikificar|t={{subst:CURRENTTIMESTAMP}}}}, usando Fastbuttons
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{wikificar|t=20130617191402}}
José María Carreño Blanco (Cúa, anguaño Estáu Miranda, 19 de marzu de 1792 — [[Caracas]], 18 de mayu de 1849) foi un políticu de la naciente República de [[Venezuela]], vicepresidente del gobiernogobiernu de José María Vargas y Presidente provisional en dos ocasiones. Importante personaxe na hestoria de Venezuela., José María Carreño foi quien prestó-y la so camisa a [[Simón Bolívar]] momentos dempués de la so muerte, yá qu'ésti nun tenía camisa pa ser sepultáu.
{{correxir}}
José María Carreño Blanco (Cúa, anguaño Estáu Miranda, 19 de marzu de 1792 — [[Caracas]], 18 de mayu de 1849) foi un políticu de la naciente República de [[Venezuela]], vicepresidente del gobierno de José María Vargas y Presidente provisional en dos ocasiones. Importante personaxe na hestoria de Venezuela. José María Carreño foi quien prestó-y la so camisa a [[Simón Bolívar]] momentos dempués de la so muerte, yá qu'ésti nun tenía camisa pa ser sepultáu.
 
==Biografía==
Nacíu en Cúa, población situada no que hoygüei ye l'Estáu Miranda, el 19 de marzu de 1792. Mientres [[1815]] fasta [[1830]] el xeneral Carreño participó na guerra d'independencia, en grandes batallas, xunto con xenerales como José Antonio Páez, Santiago Mariño, Simón Bolívar y otros. Dempués de que terminase la guerra, el xeneral Carreño adquirióalgamó grandes terrenos en todatoa Venezuela pola so actuación na Guerra d'Independencia. En [[1835]] el xeneral Carreño formó parte del gabinete del doctor José María Vargas, fasta dellos díes dempués pol Derrocamientu de Vargas.
Lluéu del Fracasofracasu del Xeneral Santiago Mariño y la so Revolución de lasles ReformasReformes, el 27 de xunetu de 1835, el Conseyu de Gobiernu, designó como encargáu del poder executivu, lideráu por Páez, al vicepresidente José María Carreño, José María Vargas retomaría'l poder el 20 d'agostu d'esi mesmu añu.
Dempués de que José María Vargas renunciararenunciare a la Presidencia de Venezuela, de conformidadconformidá colo establecíu pola Constitución de 1830, a Vargas reemplazólu José María Carreño nel exerciciu de las sussos funciones como Vicepresidente de la República, quien xuramentó'l 20 de xineru de 1837 a la edá de 45 años
El Congreso instalóse'l 26 de xineru de [[1837]], y unu de los primeros actos foi prauticar l'escrutinio de los votos del ColegioColexu Electoral pa elexir al Vicepresidente de la República. La cuasi totalidá de los votos favorecieron al candidatocandidatu de José Antonio Páez, el Xeneral Carlos Soublette, quien pal momentu encontrábase n'[[Europa]] como MinistroMinistru PlenipotenciarioPlenipotenciariu, negociando el Tratáu d'Independencia de Venezuela, Paz y Amistá con [[España]].