Diferencies ente revisiones de «Llión»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 27:
La '''ciudá de Llión''' (''León'' n'[[español]]) ye la capital de la [[provincia de Llión]], integrada na comunidá autónoma de [[Castiella y Llión]]. Foi la capital hestórica del [[Reinu de Llión]].
 
Llión cuntaba en [[2012]] con 135.744 habitantes partíos nuna superficie de 39,03 km², y una área metropolitana de 204.212 habitantes (otros proyeutos dan cifres distintes), distribuyíos en dolce [[Conceyu|conceyos]] ocupando una área de 708,1 km².
 
==Hestoria==
Nacida como campamentu militar [[Imperiu Romanu|romanu]] de la Legio VI Victrix haza 29 a. C., el so calter de ciudá campamental consolidóse col asentamientu definitivu de la Legio VII Gemina a partir de 74. Tres la so parcial despoblación por cuenta de la [[Conquista musulmana de la Península Ibérica|conquista musulmana de la península]], Llión recibió un nuevu impulsu como parte del [[Reinu d'Asturies]]. En [[910]] empezó una de les sos etapes hestóriques más destacaes al convertise en cabeza del [[Reinu de Llión]], participando viviegamente na [[Reconquista]] escontra los musulmanes, aportando a unu de los reinos fundamentales na configuración d'[[España]].
 
La ciudá allugó les primeres Cortes de la hestoria d'[[Europa]] en [[1188]], sol reináu d'[[Alfonso IX]], gracies a lo cual en [[2010]] foi proclamada pol profesor [[John Keane]], el [[Xuan Carlos I d'España|rei d'España]] y la [[Xunta de Castiella y Llión]] como Trubiecu del Parlamentarismo.
 
Dende la [[Baxa Edá Media]] la ciudá dexó de tener la importancia d'antaño, en parte por cuenta de la perda de la so independencia tres la unión del [[reinu llionés]] a la [[Corona castellana]], definitiva dende [[1301]].
 
Sumida nun períodu d'estancamientu mientres la [[Edá Moderna]], na [[Guerra de la Independencia]] foi una de les primeres ciudaes en sublevase de toa [[España]], y años dempués del fin de la mesma, en [[1833]], adquiriría'l so rangu de capital provincial. La llegada del [[sieglu XX]] traxo consigo'l Plan d'Enanche, qu'amontó la espansión urbanística que venía esperimentando dende finales del [[sieglu XIX]], cuando la [[ciudá]] conviértese nun importante nuedu de comunicaciones del noroeste con motivu de la puxanza de la [[minería]] del [[carbón]] y de la llegada del [[ferrocarril]].
==Arte==
El monumentu más famosu de Llión ye la so [[Catedral de Llión|Catedral]] [[Góticu|gótica]], anque tamién tien otros edificios de gran valor como la [[Colexata Real de San Isidoro]] o la [[Casa de Botines]], que diseñó [[Antoni Gaudí]].