Diferencies ente revisiones de «Gaspar Melchor de Xovellanos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 18:
Tres la cayida del so amigu [[Francisco de Cabarrús]], Xovellanos viose obligáu a marchar de la Corte, desterráu, estableciéndose na so ciudá natal en 1790, onde redautó un ''Informe sobre espectáculos'' que-y encargara la [[Real Academia de la Historia]] y viaxa per [[Asturies]], [[Cantabria]] y el [[País Vascu]] pa conocer la situación de les mines de [[carbón]] y las perspeutives del so consumu. Xovellanos yá s'amosara favoratible al aumentu de la producción, pa lo que yera preciso lliberalizar la esplotación de mineral. Tres los sos viaxes mineros presentó nueve informes colos resultados de la so comisión y consiguió que se lliberalizase parcialmente la esplotación de carbón en 1793.
 
Ente 1790 y 1791 viaxó delles vecesvegaes a [[Salamanca (provincia)|Salamanca]] pa encargasee de la reforma de los Colexos de les Órdenes Militares. Como subdelegáu de caminos n'Asturies (1792) tentó acelerar la conclusión de les obres de la carretera a [[Lleón]] (qu'escomenzara en [[1771]]), al envís de terminar col aisllamiento de Xixón, pero la falta de fondos imposibilitaría'l so final.
 
A iniciativa de Xovellanos creose en [[1794]] el [[Real Institutu Xovellanos|Real Institutu Asturianu de Náutica y Mineraloxía]] en Xixón, nel que tentó aplicar les idees de la [[Illustración]] nel enseñu.