Diferencies ente revisiones de «Mariano José de Larra»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 27:
En 1834 publicó la novela histórica ''El doncel de don Enrique el Doliente'' siendo protagonista el del drama históricu ''Macías'', prohibíu pola censura l' añu anterior y que estrénase'l 24 de setiembre. Ambes básense na tráxica vida del poeta medieval [[Macías]] y nos sos amores adúlteros, un argumentu que reflexa en ciertu mou la rellación que mantenía con Dolores Armijo. Nel branu de 1834, Dolores abandónalu y marcha de Madrid, en tanto que xebrase de la so muyer, embarazada, que dará a lluz una nena dempués de la ruptura (la segunda fiya tres la que tuvieren en 1832).
 
En 1835 emprendió un viaxe a [[Lisboa]], dende onde embarcó rumbu a [[Londres]] y dempués a [[París]], pasando enantes per [[BruxelesBruseles]]. En París quedaríase dellos meses, conociendo a [[Víctor Hugo]] y [[Alexandre Dumas (padre)|Alexandre Dumas]]. Esi añu entamare a publicar en Madrid una recopilación de los sos artículos: ''Fígaro. Colección d'artículos dramáticos, lliterarios, políticos y de costumes''. De regresu en Madrid, trabayó pal periódicu ''El Español''. N'esta época, la preocupación política dominaba nos sos escritos. Larra sofita al entamu al gobiernu de [[Juan Álvarez Mendizábal|Mendizábal]], sin embargu entama a criticalu al observar que la [[desamortización de Mendizábal|desamortización]] redunda en perxuiciu de los más necesitaos. Tres la cayída del gobiernu de Mendizábal, decidió intervenir na política activa a favor de los [[lliberalismu moderáu|moderaos]], siendo elexíu diputáu por Ávila (1836). El [[Motín de La Granja]] (12 d'agostu de 1836), cola que se restaura la [[Constitución de 1812]], impidió que tomara posesión del so escañu.
 
El so creciente desalientu ya inconformidá ante el cursu de la sociedá y la política españoles xunto col dolor que-y produxo la so xebra definitiva de Dolores Armijo (Larra visitárela en Ávila en febreru de 1836, ensin conseguir nengún resultáu positivu) quedaren reflexaos nes sos últimos artículos. Quiciás el más notable ye ''El día de difuntos de 1836'', publicáu en ''El Español'', nel que detrás del so habitual ironía apaecía un fondu pesimismu. El 13 de febreru de 1837 Dolores Armijo, acompañada de la so cuñada, visítalu en so casa, comunicándo-y que nun había ninguna posibilidá d'acuerdu. Apenes salieren les dos muyeres de la casa, suicidose d'un pistoletazu na vidaya derecha. Tenía veintiocho años.