Diferencies ente revisiones de «Maoísmu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios nos exónimos pola nueva política de nomes de llugar
Llinia 1:
El '''maoísmu''' o '''Pensamientu Mao Tse Tung''' (毛泽东思想|毛澤東思想|Máo Zédōng Sīxiǎng), tamién llamáu '''Marxismu-Leninismu-Maoísmu (MLM)''', ye la teoría desenvuelta por [[Mao Zedong]] ([[1893]]-[[1976]]).
 
Na [[República Popular China]] ye la doctrina oficial del [[Partíu Comunista de China]]. Sicasí, tres les reformes empecipiaes por [[Deng Xiaoping]] en [[1978]], tendientes a una economía de mercáu, el ''[[socialismu con característiques chines]]'' foi la política aplicada nel país, y la definición oficial y el rol del Pensamientu de Mao Zedong nesti país foi radicalmente modificáu, anque la so imaxe inda preside la [[Plaza de Tiananmen]] de [[BeixínPequín]].
 
El términu ''maoísmu'' nunca foi emplegáu oficialmente pol [[Partíu Comunista de China]], sacantes como palabra derivada. El términu preferíu foi siempres ''Pensamientu de [[Mao Tse Tung]]''. De la mesma forma, dellos partíos maoístes fora de China denominense n'ocasiones a sigo mesmos como [[MarxismoMarxismu-Leninismu|marxistes-leninistes]] y ''Pensamientu Mao'', lo que reflexa la so idea de que Mao nun modificara sustancialmente los planteamientos de [[Lenin]], sinón que los desenvolvió y afixo a la [[Revolución China]].
 
Sicasí, otros partíos maoístes consideren que Mao realizó aportaciones teóriques y práctiques que significaron un desenvolvimientu sustancial del leninismu, polo que se denominen ''marxistes-leninistes-maoístes'' o a cencielles ''maoístes''. Por casu, el [[Partíu Comunista de Nepal (Maoísta)]] estrémase d'otres organizaciones, como'l [[Partíu Comunista de Nepal (Marxista-Leninista Unificáu)]], con dichu axetivu. Hai partíos maoístes que sostienen que güei ye imposible defender la teoría de [[Karl Marx|Marx]] y de [[Lenin]] ensin estudiar y defender les aportaciones de Mao y la esperiencia de la [[Revolución China]] tocantes a la continuación de la llucha de clases, so nueves formes, nel marcu de la construcción de la sociedá socialista.