Diferencies ente revisiones de «Organización Mundial de la Salú»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 110 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q7817 (translate me)
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios nos exónimos pola nueva política de nomes de llugar
Llinia 1:
{{1000}}
[[Archivu:Flag of WHO.svg|thumb|250px|Bandera de la OMS]]
La '''Organización Mundial de la Salú (OMS), '''The World Health Organization (WHO), ye'l muérganu de la [[ONU]] especializáu en xestionar polítiques de prevención, promoción ya intervención en salú a nivel mundial. Foi creáu'l [[7 d'abril]] de [[1948]]. El primer escarabayuaconceyamientu de la OMS surdió de la Conferencia Internacional de la Salú celebrada en [[xunetu]] de [[1946]]. Nesti conceyu, organizáu col determín del Conseyu Económicu y Social de la ONUONX, redáutense los primeros estatutos de la OMS. El primer aconceyamientu de la OMS tuvo llugar en [[Xinebra (ciudá)|Xinebra]] en [[1948]].
 
Les principales xeres de l'Asamblea Mundial de la Salú son aprobar el programa y el presupuestu de la OMD pal bieniu viniente, y decidir les principales cuestiones rellatives a les polítiques sanitaries. Talo y como afita la so Constitución, l'oxetivu de la OMS ye que tolos pueblos de la Tierra puedan gociar del grau máximu de salú que se puea llograr. La Constitución de la OMS define la salú como "'''un estáu dafechu de bientar físicu, mental y social'''", y non namái ausencia d'afeiciones o malures.
Llinia 17:
* [[Lee Jong-wook]] ([[Corea del Sur]]) 2003-2006
* [[Anders Nordström]] ([[Noruega]]) 2006 (en forma interina)
* [[Margaret Chan]] ([[ḤongHong Kong]], [[China]]) 2007 fasta anguaño.
 
 
Les seis (6) oficinas rexonales son:
* '''Oficina Rexonal p'África''' (AFRO), con sede en Brazzaville, República d'El ConguCongo. AFRO inclúi la mayor estaya del África sub-saḥariana, sacante [[Exiptu]], [[Sudán]], [[TuniciaTúnez]], [[Libia]], [[Marruecos]] y [[Somalia]] que pertenecen a EMRO.
* '''Oficina Rexonal pa Europa''' (EURO), con sede en [[CopenḥagueCopenhague]], [[Dinamarca]]. Inclúi a tolos países europeos.
* '''Oficina Rexonal p'Asia Sur-Oriental''' {(SEARO}), con sede en [[Nueva Delhi]], [[India]]. Ensambla tolos países asiáticos non servíos por WPRO y EMRO, incluyendo a [[Corea del Norte]].
* '''Oficina Rexonal pal Mediterraneu Oriental''' (EMRO), con sede n'[[El CairuCairo]], [[Exiptu]]. EMRO inclúi los países del norte d'[[África]], denomaos como'l [[Magreb]], más [[Somalia]], que nun s'inclúin n'AFRO, asina como tolos del [[Oriente Mediu]].
* '''Oficina Rexonal pal Pacíficu Occidental''' (WPRO), con sede en [[Manila]], [[Filipines]]. WPRO cubre tolos países asiáticos non servíos por SEARO y EMRO, y tolos países d'[[Oceanía]]. Inclúi a [[Corea del Sur]].
* '''Oficina Rexonal pa les Amériques''' (AMRO), con sede en [[Washington D.C.]], [[Estaos Xuníos]]. Conozse meyor como la [[Organización Panamericana de la Salú]] (OPS) siendo esti l'organismu internacional sanitariu más antiguu del mundu.