Diferencies ente revisiones de «Cuba»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos
Llinia 46:
| notes =
}}
La '''República de Cuba''' ye un país d'[[América]] asitiáu nun [[archipiélagu]] del [[Mar de les Antilles]], tamién conocíu como [[Mar Caribe]]. Al norte alcuéntrense los [[Estaos Xuníos]] y les [[Bahames]], al oeste [[MéxicuMéxico]], al sur les [[Islles Caimán]] y [[Xamaica]], y al sudeste [[Haití]].
 
 
Llinia 85:
La llei cimera del país, la Constitución, foi promulgada en febreru de [[1976]], y reformada pola Asamblea Nacional en [[1992]]. Amás, una nueva llei de reforma constitucional declaró, en xunu de [[2002]], la irrevocabilidá del réxime socialista na islla. El [[Partíu Comunista de Cuba]] ye l'únicu del país, y a él correspuénde-y, según la constitución, el papel de ser la fuerza dirixente superior de la sociedá y l'Estáu.
 
El poder llexislativu y constituyente tiénlotienlu l'Asamblea Nacional, que los miembros de so son elexíos poles asamblees municipales. Tien 610 miembros, nomaos diputaos, que representen a les quince provincies del país y al distritu especial de la Islla de la Xuventú. Nos 169 conceyos del país escuéyese, cada cinco años (la cabera eleición foi en 2008), un diputáu por cada 20.000 habitantes o fracción mayor de 10.000. A ella correspuénde-y nomar a los miembros del Conseyu d'Estáu, que'l so presidente ye al tiempu xefe del estáu y del gobiernu y xefe cimeru de les Fuerces Armaes del país.
 
Hai, tamién, eleiciones parciales cada dos años y mediu pa escoyer los miembros de les asamblees municipales. Los más de 15.000 delegados municipales del país foron elexíos por última vegada n'abril de 2010.