Diferencies ente revisiones de «Guerra Civil de los Estaos Xuníos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 108 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q8676 (translate me)
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos
Llinia 6:
== Causes ==
[[Archivu:Battle of Fort Hindman.png|thumb|250px|Batalla de Fort Hindman]]
Tres mercar Louisiana a [[Francia]], La Florida a [[España]] y anexonase [[Texas]] y [[Nuevu MéxicuMéxico]] na guerra escontra [[MéxicuMéxico]], el territoriu controláu yera inmensu. Esto provocó graves problemes pa controlar los conflictos internos ensin qu'éstos desaniciaren el país.
 
Les polítiques contraries dafechu de los Estaos Nortizos (basaes na industria, el comerciu y los intereses financieros) y la de los Estaos Sureños (basaes nel mantenimientu de los llantenes d'algodón per aciu del conservadurismu de la esclavitú), llevaron a grandes tensiones ente bandos.
Llinia 87:
Nuna estratexia combiná les fuercies Xunionistes marcharon al norte del Missisipi y xunto a les fuercies navales del capitán David Glasgow Farragut rompieron les fuercies Confederáes y tomaron Nueva Orleans.
 
El xeneral Confederau Braxton Bragg enfrentose al Xunionista Buell na batalla de Chattanooga (Tennessee) con resultau inciertu.N'avientu Braxton Bragg enfrentase na batalla de Murfreesboro (Tennessee) con William S. Rosencrans que yera'l sustitutu de Buell, venciendo los Xunionistes, obligando a replegase a los Confederaos. Mientres Grant prepárase pal asaltu a Vicksburg (Mississippi), últimu bastión confederau nel Oeste.
 
Nel Este el xeneral Joseph Hooker, quiso invertir la situación derrotista de la Xunión y decidió atacar en Fredericksburg con 130.000 homes baxo el so mandu, pero una fuercia combina de les tropes de Lee y Jackson derrotaronlu na batalla de Chancellorsville (Virginia), col altu preciu pa la Confederación de la muerte de Jackson a manes de les sos propies tropes.