Diferencies ente revisiones de «El Salvador»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 159 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q792 (translate me)
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos
Llinia 36:
| PIB_per_cápita = US$ 3.618 (2010)
| moneda = [[Colón salvadoreño]]
| xentiliciu = Salvadorianusalvadorianu, -a, -o</br>salvadoreñu, -a, -o
| horariu = UTC - 6
| horariu_branu = UTC - 6
Llinia 53:
 
=== Conquista, Colonia ya Independencia ===
Los conquistadores españoles, encabezaos por Pedro de Alvarado, al par del so hermanu Gonzalo, cruciaron el ríu Paz ente los años [[1524]]-[[1525]]. Aportaron dende la zona qu'entiende l'actual república de Guatemala depués de participar na conquista de MéxicuMéxico. Mientres la colonia, El Salvador formó parte de la Capitanía Xeneral de Guatemala, tamién conocida como Reinu de Guatemala. El territoriu salvadorianu tuvo estremáu nes Alcaldíes Mayores de Sonsonate y San Salvador, siendo esta postrera alzada como Intendencia a finales del [[sieglu XVIII]].
 
En [[1811]] y [[1814]] produciéronse importantes alzamientos contra'l dominiu español qu'espresaron la molición independentista de los criollos. Finalmente, les naciones centroamericanes consiguieron la so independencia d'España, el [[15 de setiembre]] de [[1821]]. Dende'l [[5 de xineru]] de [[1822]], les provincies de Centroamérica, salvo la oposición de la élite salvadoriana ya intelectuales guatemalianos, integráronse al Primer Imperiu Mexicanu, hasta'l [[19 de marzu]] de [[1823]], cuando [[Agustín de Iturbide]] abdica ante'l congresu.
Llinia 77:
San Salvador, la capital, ye conocida polos munchos sismos qu'asoceden; polo cual llamóse-y popularmente "Valle de les Hamaques" dende tiempos de la colonia. En 1986 un terremotu de 7,5 graos d'intensidá na escala Richter y de 10 segundos de duración, destruyó gran parte de la ciudá de San Salvador. El [[13 de xineru]] de [[2001]], otru terremotu, ésti de 7,9 graos na escala Richter, causó gran destrucción a lo llargo y anchu del país. Una de les traxedies humanes qu'asocedió de resultes del sismo, foi un desprendimientu de tierra nel llamáu Cordal del Bálsamu na ciudá de Santa Tecla nel departamentu de La Llibertá, que mató a más de 800 persones y dexó a dellos miles ensin llar. El [[13 de febreru]] de 2001, un mes dempués, otru terremotu de semeyante magnitú mató a 255 persones, dexando ensin les sos cases a cientos de families, especialmente nel interior de la república onde viven les capes más probes de la sociedá.
 
Per otru llau, les últimes elecciones presidenciales, celebraes el [[15 de marzu]] de [[2009]], dieron como ganador al periodista Carlos Mauricio Funes CartaxenaCartagena del partíu FMLN.
 
== Política y gobiernu<ref>Los datos recoyíos nesti apartáu tán sacaos del ''Anuario Iberoamericano 2012'' del [[Real Institutu Elcano]] y l'[[Axencia Efe]]. Disponible en http://www.anuarioiberoamericano.es/</ref> ==