Diferencies ente revisiones de «Khmeres Roxos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 47 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q191764 (translate me)
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Llinia 34:
[[Pol Pot]] nun cuestionó la llinia ideolóxica (alimentación en común, autarquía rexonal, incrementu del rendimientu nos campos d’arroz, ausencia de rangos nel exércitu, educación de la infancia en común, reeducación prolongada de los intelectuales patriotas...), asina nun ye hasta [[1977]] cuando s’esmolez por delles situaciones. Tresllada la responsabilidá de los fracasos del sistema sobre’l Partíu y desendolca unes purgues mortíferes nel so somantu, llargamente alimentaes pola so paranoia. Éstes son les purgues que llenaron el siniestru centru d’interrogación y d’execución S-21, construyíu nel vieyu institutu de Tuol Sleng.
 
== La cayíacayida ==
 
En xineru de [[1979]], Vietnam invade Camboya pa poner fin al réximen. Los múltiples incidentes fronterizos ficieron esconsoñar una rivalidá plurisecular ente Camboya y Vietnam. Ensin dulda la [[República Socialista de Vietnam]] diérase cuenta de la oportunidá, poles deserciones de cuadros y de les sos propies incursiones en territoriu camboyanu, del estáu de dixebra avanzada del país, tarazáu pola fame, el miéu y les penuries. La invasión entama en payares de 1978 y Phnom Penh (ciudá pantasma, yá que taba vacía de xente dende 1975) cayó bien rápido el 7 de xineru de 1979. A pesar del miéu a la invasión vietnamita, que ta tradicionalmente afitáu nel espíritu camboyanu, l’exércitu vietnamita ye ayudáu por numberoses deserciones de Khmeres roxos y ye acoyida con aliviu pola población. El poder central tien de replegase a lo llargo de la frontera tailandesathailandesa (oficiosamente protexida por elementos del exércitu tailandésthailandés). En [[1985]] [[Khieu Samphan]] sucede oficialmente a Pol Pot como cabezaleru Khmer roxu.
 
Los [[Estaos Uníos]] y otros gobiernos occidentales, asina como China, continúen reconociendo la Kampuchea Democrática como gobiernu de Camboya pa remarcar la so desaprobación de la ocupación vientamita, sostenida pola URSS. China llanza entos una invasión a Vietnam del Norte que fracasará totalmente. Los Estaos UníosXuníos sofiten la resistencia Khmer roxa por medio de los sos aliaos tailandesesthailandeses. Anque dende 1980 los vietnamitas controlen el este y el centro de Camboya, los combates continúen nel oeste durante los años 80 y millones de mines son semaes. Al términu d’un deceniu de combates toles facciones polítiques camboyanes roblen un tratáu en [[1991]] decretando eleiciones y el desarme. Los Khmeres roxos retomen les armes en [[1992]] y refuguen el resultáu de les eleiciones l’añu siguiente. Deserciones en masa tienen llugar en 1996 y la mitá de los combatientes restantes (unos 4000) dexa’l movimientu. Les lluches internes lleven al procesamientu y a la encarcelación de Pol Pot polos propios Khemeres roxos en [[1997]]. Pol Pot muerre n’abril de [[1998]] y Khieu Samphan ríndese’n avientu del mesmu añu.
 
El [[29 d’avientu]] de 1998, los líderes Khmeres roxos restantes presenten les sos disculpes pa colos muertos dende los años 70. En 1999, la mayor parte de los miembros rindiéronse o fueron capturaos. La captura de [[Ta Mok]] en marzu de 1999 marca el puntu final de la historia de los Khmeres roxos.
 
 
== Ver tamién ==