Diferencies ente revisiones de «Fernandu II de Lleón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos
Llinia 2:
{{correxir}}
 
'''Fernando II''' (c. [[1137]] – [[Benavente]], 21 de xineru de [[1188]]), foi rei de Llión de [[1157]] a [[1188]]. Heriedó el Reinu llionés tres la muerte del so padre, [[Alfonsu VII]] de Llión (segundu de Castiella), que repartió el so Estáu pente los dos fios que tenía con [[Berengaria de Barcelona]], [[Fernandu]] y [[Sanchu.]].
 
[[Imaxe:Leon Arms.svg|290px]]
Llinia 38:
== Conflictu con Portugal ==
 
De 1166 a 1168 el rei D. Alfonso Henriques garra delles places pertenecientes a la corona llionesa. Fernando II repoblaba CiudáCiudad RodriguRodrigo y el portugués, camentando que'l so xenru fortificaba la ciudá pa lu atacar, envió un exércitu comandáu pol so fíu, l'infante D. Sancho. El rei llionés foi n'auxíliu de la ciudá amenazada y esbarató a les tropes portugueses, en faciendo un gran númberu de prisioneros.
 
En respuesta, D. Afonso Henriques entró per Galicia, garró TuyTui y dellos castiellos, y en 1169 atacó primero CázeresCáceres. Dempués volvióse escontra BadaxozBadajoz en poder de los sarracenos, inda que perteneciera a Llión, conforme al tratáu de SafagunSahagún robráu con Castiella.
 
Sicasí, ensin respetar estes convenciones nin los llazos de parentescu que lu xuníen a Fernando, el rei portugués arrodió BadaxozBadajoz pa conquistala pa Portugal. Cuando los musulmanes taben acorraxáos na alcazaba, el rei llionés presentóse coles sos güestes y atacó a D. Afonso nas cais de la ciudá. En camentandu la imposibilidá de mantener la llucha, Afonso intentó fuxir a caballu, mas al pasar peles puertes mancóse na coxa contra ún de los fierros que la guarnecíen. Fernando trató al so suegru prisioneru con nobleza y xenerosidá, llamando a los sos meyores médicos pa lu tratar.
 
Esta campaña tuvo como resultáu un tratáu de paz pente dambos reinos, robráu en Potevedra, en virtú del cual Afonso foi llibráu, cola sola condición de devolver a Fernando les ciudaes de Cáceres, BadaxozBadajoz, TruxilloTrujillo, Santa Cruz y Montánchez, que conquistare al Reinu Llionés. Estableciérense asina les llendes de Portugal con Llión y Galicia. Ya más tarde, cuando los musulmanes sitiaren Santarém, el rei Fernando II auxilió imediatamente al rei portugués.
 
En 1170 Fernando fundó la Orde Relixioso Militar de Santiago de la Espada, primero cola sede'n Cáceres y llueu en Uclés. L'obxetivu desta yera protexer a los pelegrinos que visitaren el supuestu túmulu del apóstol en Santiago en Compostela.
 
Dempués de la derrota frente a Afonso I de Portugal, em 1173 los musulmanes fonun escontra los territorios llioneses, en tentandu apoderase de CidáCiudad RodriguRodrigo. Mas Fernandu II, informáu destas intenciones, encerróuse na cidá colas escasas tropas que conseguiu reunire em Llión, Zamora, SallamancaSalamanca ya deillos llugares de GalizaGalicia, dando orden al resto del sou exército pa reunise lu antes posibre.
 
Los mouros forann derrotáos ya namái puderan conservare la sua llibertá los que apelaran a una fuga imediata. Pente los cautivos taba Fernandu de Castro, governador de Toledu que abellugara en territorio almohade en 1166. El monarca llionés, comovido pulos sous infortúnios ya en siñal de gratitú pulos servicios prestáoss anteriormente, lu almitióu nuevamente al sou serviciu, oferecendo-ye bienes ya honras.
Llinia 58:
== Conflictu con Castiella ==
 
Por motivos desconocíos, Fernando invadió Castiella'n 1178. Tomó CastroxerizCastrojeriz y Dueñas enantes de que Alfonso VIII de Castiella algamase poner estes places en estáu de defensa. Una vegada más D. Alfonso Herríques frayó los desígnios del rei llionés, y mandó al so fíu D. Sancho escontra'l so ex-cuñáu.
 
Poco sábese sobre esta guerra, que sedría de curtia duración. En 1180 los reis de Llión y de Castiella alcontrárense'n Tordesillas, onde pusieren fin al conflictu. Nesi mesmu añu morrería la so esposa Teresa Nuñez de Lara, al parir un fíu que falleceria poco dempués de ñacer. En 1183 resolveria los problemes fronterizos con Castiella per aciu del Tratáu de Fresno-Lavandera.