Diferencies ente revisiones de «Lliga Hanseática»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 61:
 
Al tiempu [[Nuremberg]], en [[Franconia]], desarrolló una ruta esclusivamente terrestre, que diba de [[Francfort]] a Nuremberg, y d'ellí a [[Leipzig]], pa vender productos que'l so comerciu tenía sío monopoliu de la Hansa a Polonia y Rusia. Per ella llevaben texíos flamencos y vinu francés, qu'intercambiaben por granu y pieles naquellos países. La Hansa beneficiose d'esi comerciu dexando a comerciantes de Nuremberg que s'instalaran nes ciudaes de la Hansa, pero estos a cambio entraron nel comerciu con Suecia. El mercader de Nuremberg Albrecht Moldenhauer foi una figura clave nel desarrollu del comerciu d'esa ciudá con Suecia y Noruega, y los sos fíos Wolf y Burghard estableciéronse en Bergen y Estocolmo, convirtiéndose nos principales comerciantes hanseáticos d'esos puertos.
 
===El final de la Hansa===
Al entamu del [[sieglu XVI]] la Lliga taba nuna posición debilitada. Suecia yera un imperiu qu'entamaba a garrar puxu, y controlaba la mayoría del mar Bálticu. Dinamarca tenía recuperao'l control sobro'l so comerciu, el ''Kontor'' de Novgorod pesllara y el de Bruxes cuasi nun tenía actividá. Les ciudaes que formaben parte de la Lliga teníen entamao a mirar más polos intereses de so que polos comunes, y l'autoridá política de los príncipes alemanes aumentara, lo que diba amenorgando la llibertá d'actuación que los comerciantes y les ciudaes hanseátiques tuvieran primero.
[[Imaxe:Hanseatic_museum_Bergen.jpg|right|thumb|300px|Muséu de la Hansa, en Bergen]]
La Lliga tentó de facer frente a esta situación. Asina, en [[1556]] creó la figura del síndicu, un puestu permanente ocupáu por una persona con conocimientos llegales (Heinrich Sudermann foi el primeru) que trabayaba de contino pa protexer y estender los alcuerdos diplomáticos de las ciudaes de la Hansa. L'alcuerdu de 1567 foi ún de los primeros frutos del so trabayu. D'otra banda, treslladose'l ''Kontor'' de Bruxes a [[Amberes]], y la Lliga tentó d'abrir nueves rutes comerciales. Pesie a ello, nun foi capaz de lluchar colos poderosos estaos que diben surdiendo na so rodiada, y el llargu declive escomenzó. El ''Kontor'' d'Amberes peslló en [[1593]] y el de Londres, como yá se dixera, fizo lo mesmu en 1598; el de Bergen diba siguir activu hasta [[1754]], siendo los sos edificios los únicos qu'entá se conserven. La construcción del xigantescu navíu militar [[''Adler von Lübeck'']], que nun llegó enxamás a combatir, pa lluchar escontra Suecia na guerra nórdica de los siete años ([[1563]]-[[1570|70]]) y qu'enxamás llegó a combatir, ye una amuesa clara de los intentos inútiles y desesperaos de Lübeck por caltener la so posición de privilexu nun mundu bien distinto, na so ordenación política y económica, al que permitiera'l so ascensu sieglos atrás.
 
A finales del sieglu XVI la Lliga implosionara, y yá nun yera quién a controlar les sos engarradielles internes, los cambios políticos y sociales qu'acompañaran la Reforma protestante, l'ascensu imparable de los comerciantes holandeses y ingleses o la incursión del Imperiu otomanu nes sos rutes comerciales. Namái nueve ciudaes asistieron a la so última dieta, en [[1669]], y sólo trés (Lübeck, Hamburgo y Bremen) siguieron siendo miembros d'ella hasta la so liquidación en [[1862]].
 
Pesie a ello, munches ciudaes entá caltienen la memoria del so pasáu hanseáticu. Ciudaes holandeses como Groningen, [[Deventer]], [[Kampen]] y [[Zutphen]], y alemanas como Bremen, [[Demmin]], [[Greifswald]], Hamburgo, Lübeck, Lüneburg, Rostock, Stade, [[Stralsund]] and [[Wismar]] siguen llamándose a sigo mesmes ciudaes de la Hanse; y Lübeck, Hamburgo y Bremen apéllense oficialmente ''ciudaes hanseátiques llibres''. Esti llazu anacrónicu con un pasáu gloriosu foi especialmente importante pa Lübeck nel [[sieglu XX]]. En [[1937]] el partíu [[nazi]] quitó-y el privilexu de nomase así dempués que'l senáu de la ciudá nun-y dexara a [[Adolf Hitler]] dar un discursu na ciudá demientres la so campaña electoral. Dio el mitin nun pueblu de les afueres, Bad Schwartau, y dende aquella referíase a Lübeck como ''la pequeña ciudá que ta a la vera de Bad Schwartau''<ref>[http://www.europealacarte.co.uk/Germany/lubeck.html Guía de Lübeck na web europealacarte.co.uk (n'inglés)</ref> .
 
 
 
 
 
 
==Referencies==