Diferencies ente revisiones de «Camerún»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 45:
| notes =
}}
El '''Camerún'''<ref>''[[Cartafueyu normativu: Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios|Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios]]'', nomáu[[Academia de la Llingua Asturiana]], 2010; ISBN 987-84-8168-500-8</ref>, oficialmente '''República de Camerún''' (en [[francés]] '''République du Cameroun''' y en n'[[inglés]] '''Republic of Cameroon''') ye un país de la rexón occidental del [[África]] central. Llenda al oeste y al norte con [[Nixeria]], al noreste con [[Chad]], al este cola [[República Centroafricana]], al sur con la [[República Democrática d'El Congo]], [[Gabón]] y [[Guinea Ecuatorial]]. La so llínia costera mira pal [[golfu de Biafra]], que ye parte del [[golfu de Guinea]], nel [[ócéanu Atlánticu]]. El país, por cuenta la so gran diversidá xeolóxica y cultural, ye consideráu delles vegaes como un ''África en miniatura''. Hai nelli playes, desiertos, cordales montañosos, selves y sabanes. El so puntu cimeru, el [[monte Camerún]], un volcán activu de 4.040 m d'altor, asítiase nel suroeste del país. Les sos ciudaes principales son [[Douala]], [[Yaoundé]] y [[Garoua]]. Nel país conviven cuasi 200 grupos llingüísticos diferentes, magar que les llingües oficiales del país son l'inglés y el francés.
 
Ente los primeros habitantes del territoriu rescamplen la civilización Sao, na rodiada del [[llagu Chad]], y los baka, un grupu de cazadores-collechadores que vivíen na selva del sureste del país. Los esploradores [[Portugal|portugueses]] aportaron a la costa de Camerún, nomando a la zona ''Rio dos Camarões'' (ríu de los camarones), que quedó de magar como nome de la zona nos mapes europeos. Soldaos de la etnia Fulani fundaron l'[[emiratu d'Adamawa]] nel norte del país nel [[sieglu XIX]], y otros grupos étnicos tuvieron reinos y dominios poderosos nes tierres del oeste y noroeste de l'actual Camerún. En [[1884]] la zona convirtiose en colonia alemana col nome de ''Kamerun''.
Llinia 53:
En comparanza con otros países africanos el país esfruta d'una relativamente alta estabilidá política y social, lo que permitió el desarrollu de l'agricultura, les infraestructures viaries y importantes empreses petroleres y madereres. Pesie a ello, gran cantidá de cameruneses viven na probitú como agricultores de subsistencia. El poder ta firmemente controláu pol presidente autoritariu del país dende [[1982]], [[Paul Biya]], y el so partíu, el Movimientu Democráticu de la Xente del Camerún (''Cameroon People's Democratic Movement''). Les rexones de fala inglesa del país tán cada vez más descontentes y alloñaes del gobiernu, y dellos políticos d'eses rexones apuesten por una mayor descentralización o inclusu la secesión (casu del Conseyu Nacional del Camerún del Sur) de les rexones que pertenecieran al Camerún británicu.
 
==Referencies==
{{llistaref}}
 
 
{{entamu}}
{{África}}