Diferencies ente revisiones de «1687»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios pola nueva política nos exónimos; otros cambios
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Tradubot|1687}}
{{añu}}
 
'''1687''' ('''MDCLXXXVII''') foi un [[añu común entamáu en miércoles]] del [[calendariu gregorianu]], y un [[añu común entamáu en sábadu]] nel [[calendariu xulianu]].
 
== Fechos ==
* [[19 de marzu]] - Los homes a les órdenes del esplorador [[Robert Cavelier]] asesínenlu mientres que buscaben la desembocadura del [[ríu Mississippi]].
* [[4 d'abril]] - El rei [[Xaime II d'Inglaterra]] promulga la [[Declaración d'Indulxencia]] (o Declaración de la Llibertá de Conciencia), que suspende les lleis escontra los católicos ya los inconformistes anglicanos.
* [[6 de mayu]] - L'[[emperador Higashiyama]] sucede al [[emperador Reigen]] nel tronu de [[Xapón]].
* [[5 de xunetu]] - La [[Royal Society]] de [[Londres]] espubliza la obra d'[[Isaac Newton]] [[Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica]], na qu'espón la so teoría de la gravitación universal, desplica les lleis de la mecánica y da una fórmula pa calcular la velocidá del soníu. Esta obra, niciu de la [[Física]] moderna, dio nueves ferramientes intelectuales pal analís de la realidá qu[['aceleraron la revolución científica.
* [[12 d'agostu]] - [[Batalla de Mohács]]. L'exércitu imperial de [[Carlos V de Lorena]] derrota a los [[Imperiu otomanu|turcos]] y permite qu'[[Imperiu austriacu|Austria]] conquiste la mayoría d'[[Hungría]], que taba ocupada polos turcos.
* Setiembre - L'armada [[República de Venecia|veneciana]] ataca la costa de [[Dalmacia]] y los fuertes turcos en [[Grecia]]. El día 28 el [[Partenón]] d'[[Atenes]] queda perdañáu dempués de qu'el fuegu de los barcos venecianos faga españar un almacén de pólvora que los turcos teníen nel edificiu.
* [[8 de payares]] - [[Suleimán II]] asocede al depuestu [[Mehmed IV]] como emperador otomanu.
* [[31 d'avientu]] - De resultes de la revocación del [[Edictu de Nantes]] ([[1685]]), un grupu d'[[hugonote]]s franceses colen del país pa establecese na recién creada colonia [[Holanda|holandesa]] del Cabu de Buena Esperanza (na actual [[República Sudafricana]]). Allí plantarán les primeres viñes del país.
 
* en [[Inglaterra]], [[Isaac Newton]] publica ''[[Philosophiae Naturalis Principia Mathematica]]''.
* nel [[Petén]] ([[Guatemala]]) el españoles destrúin el pueblu [[Tayasal]], rematando la conquista de los [[mayes]].
* [[20 d'ochobre]]: en [[Lima (Perú)]], a les 4:15 y a les 5:30 [[Terremotos de Lima de 1687|dos terremotos y un maremotu]] de 8,5 graos na [[escala sismolóxica de Richter]] dexa 1541 muertos. A la tarde realiza la primer procesión del [[Señor de los Milagros (Lima)|Señor de los Milagros]].
 
== Nacencies ==
* 3 de febreru - [[Blas de Lezo]], almirante español.
{{AP|Categoría:Nacíos en 1687}}
* [[Blas7 de Lezomarzu - [[Jean Lebeuf]], almirantehistoriador españolfrancés.
* 26 d'avientu - [[Johann Georg Pisendel]], músicu alemán (m. [[1755]])
 
== Enllaces esternos ==