Diferencies ente revisiones de «República Popular China»

Contenido eliminado Contenido añadido
m (GR) File renamed: File:Ch-map.pngFile:China CIA map.png File renaming criterion #4: To harmonize the file names of a set of images (so that only one part of all names differs).
m All info is kept in Wikidata using AWB (10903)
Llinia 50:
Tocántenes a la so organización política, ye un réxime de partíu únicu (el [[Partíu Comunista de China]], PCCh) con capital en Beijing. La so organización territorial compriende 22 provincies, cinco rexones autónomes, cuatro municipalidaes ([[Beijing]], [[Tianjin]], [[Shanghai]] y [[Chongqing]]) y dos rexones con un réxime alministrativu especial y dalgunes capacidaes d'autogobiernu ([[Hong Kong]] y [[Macau]]). La República Popular China reclama que [[Taiwán]] ye la so vixésimutercer provincia, magar qu'anguaño esta islla forma una entidá política separada, la [[Taiwán|República de China]].
 
Colos sos 9,6 millones de km²² d'estensión, China ye'l segundu mayor país del mundu, y compriende bien de paisaxes distintos desde zones boscoses hasta los desiertos de [[desiertu de Gobi|Gobi]] y [[desiertu de Taklamakan|Taklamakan]], nel norte y noroeste del país o les biesques subtropicales de la so fastera meridional. El oeste del país ye permontañosu, con cordilleres como l'[[Himalaya]], el Karakoram, el Pamir o el Tian Shan, formaes por delles de les montañes más altes del mundu. Los ríos [[ríu Yangtze|Yangtze]] y [[ríu Mariellu|Mariellu]], terceru y sestu más llargos del mundu, nacen na [[meseta del Tíbet]] y van desembocar a la zona oriental del país, la más poblada. China tien una llínia costera de 14.500 km²², na que llenda con dellos de los mares nos que se sodivide l'oceanu Pacíficu: [[mar Bohai|Bohai]], [[mar Mariellu|Mariellu]], del [[mar de China oriental|Este de China]] y del [[mar de China meridional|sur de China]].
 
L'antigua civilización china, una de les más vieyes del mundu, floreció na cuenca del ríu Mariellu, na llanada del norte de China. Demientres dellos milenios, el sistema políticu chinu basábase en monarquíes hereditaries, nomaes dinastíes, a partir del rei semimitolóxicu Xia (2.000 edC). Dende l'añu 221 edC, cuando la dinastía Qin conquistó varios estaos pa formar con ellos l'imperiu chinu, el país foi espandiéndose, frañéndose y reconstruyéndose bien de veces. En [[1911]] la República de China echó del país a la cabera dinastía, y dirixió'l país hasta [[1949]]. Dempués de la derrota de [[Xapón]] na [[Segunda Guerra Mundial]] el Partíu Comunista de China derrotó al Kuomintang, d'ideoloxía nacionalista, na China continental, y estableció nella la República Popular China. Esta proclamose en Beijing el [[1 d'ochobre]] de 1949. El gobiernu de la República de China coló pa la islla de Taiwan, que controla xunto con dellos isllotes como los de Penghu, Kinmen o Matsu. El so estatus ye problemáticu, pues ye reconocíu como un estáu dixebráu de China por perpocos países. La República Popular, amás, tien amenazao con ocupar la islla si los sos gobernantes declaren la so independencia, pues considérenla como parte inalienable del territoriu chinu.