Diferencies ente revisiones de «Monesteriu de Valdediós»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m -áes , -aes (ciudáes-->ciudaes, coráes-->coraes )
Llinia 8:
Foi fundáu nel añu [[1200]] polos reis [[Alfonso IX]] de [[Llión]] y [[Berenguela de Castiella]]. Cabo'l monesteriu esiste dende anantes de la fundación del mesmu una pequeña ilesia, conocida col nome de San Salvador, que foi construyida por [[Alfonso III]] el Magnu (rei d'[[Asturies]]) demientres el sieglu IX. Na actualidá esta pequeña ilesia s’alcuentra perfeutamente conservada, y ye considerada como una auténtica xoya del arte [[prerrománicu asturianu]].
 
Los primeros monxos qu'habitaron esti tarmudu y verde valle bautizáronlu col nome de "Valdediós". Demientres cásique seis sieglos Valdediós foi una abadía perdotada con abonda vida monástica (según la Regla Benedictina y les llexendaries tradiciones cistercienses). En [[1515]] entró a formar parte de la histórica Congregación de San Bernardo, lo que significó un recobramientu de la so vida regular depués de sufrir les consecuencies negatives de dellos abáesabaes comendatarios. En [[1522]] sufrirá una gran riada que finaría col so claustru y coles dependencies que se muerganizaben alrodiu, salvándose del esfaimientu de la so ilesia, entamándose la reconstrucción del conxuntu yá mediada la centuria.
 
Tres la [[desamortización de Mendizábal]] en [[1835]], esti antiguu monesteriu tuvo de ser abandonáu, magar que trés de los sos monxos siguieron viviendo ellí, fasta la muerte del cabero dellos en [[1862]]. En [[1986]], por alcuerdu del Gobiernu del Principáu d'[[Asturies]] y del Arzobispáu d'[[Uviéu]], entamóse un procesu de restauración que fizo posible en 29 de xunetu de 1992 qu'un pequeñu grupu de monxos cistercienses tornaran a habitar de nuevu esti vieyu [[cenobiu]].