Diferencies ente revisiones de «Italia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m con les >>> coles
Llinia 79:
El relieve presenta cuatro grandes unidaes rexonales: al Norte, un sector continental domináu polos [[Alpes]]; a los sos pies, la [[llanura]] del [[Po]]; al Sur un sector peninsular articuláu polos [[Apeninos]]; y finalmente les tierres insulares.
 
El sistema alpino esparde por territoriu italianu la cuasi totalidá de la so vertiente meridional. Nesti gran conxuntu montañosu rescamplan les formaciones calcárees de los Dolomites (Marmolada, 3.342 m de alt.) y nel sector cristalín, de formes más agrestes, dalgunes de los cimeros cumes de tol sistema alpín: Monte Rosa (4.634 m), Cervino (4.478 m). Dalgunos pasos de montaña (Mont Cenis, Simplon, Brennero) facilitan la comunicación con lescoles rexones vecines. La rexón prealpina presenta llargos y fondos valles, con bien de llagos: Garda (370 km²), Mayor, Como, Iseo. Al Sur de los Alpes, ente éstos y los [[Apeninos]], espárdese la [[llanura]] del [[Po]] (el ríu más llargu del país, con 652 km de longitud), fuexa tectónica rellenada polos depósitos sedimentarios aportaos polos ríos que descienden de los [[Apeninos]] y, especialmente, de los Alpes ([[Adigio]], 410 km; Piave), y que avenan la llanura que s'abre al [[mar Adriáticu]] pol llitoral NE d'Italia.
 
El restu de [[llanure]]s italianes, anque numberoses, son d'escasa estensión, y atópanse preferentemente nel llitoral [[Mar Tirrenu|tirrénicu]], formaas por importantes ríos ([[Arnu]], [[Tíber]]) o por llanures costeres ([[Maremma]], [[Agro]] [[Pontino]]). La cadena de los Apeninos constitúi la espina dorsal de la península italiana, y nella estrémense trés sectores: los Apeninos septentrionales, los de menor altura y de formes más suaves (monte Cimone, 2.163 m); los Apeninos centrales, tamién nomaos Abruzos, que costitúin el techu de la cadena (Gran Sasso, 2.914 m), y presenten modelaos de triba cárstico; a lo cabero, los Apeninos meridionales, que tienen el so puntu culminante nel monte Pollino (2.271 m). A dambes vertientes de la cadena espúrrense formaciones de cuetos, denominaos Soapeninos o Antiapeninos, rescamplando los del reborde O, onde s'elevan dalgunos volcanes ([[Vesubiu]], monte Amiata, Campos Flégreos).