Diferencies ente revisiones de «Circunferencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 29 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q843905 (translate me)
m llínia llinia
Llinia 1:
En [[matemátiques|matemática]], una '''circunferencia''' (del [[llatín]] ''circunferentia'') ye una curva plana zarrada cuyos [[puntu|puntos]] son equidistantes d'un puntu interior fixu nomáu [[centru (xeometría)|centru]]. Hai una desemeyanza bien nidia ente circunferencia y círculu: la primera, '''la circunferencia''', '''ye la llínia''' que llenda l'área, y el segundu, '''el círculu''', ye la llíniallinia más tol área interior.
 
Ye la curva de másima simetría bidimensional y les sos aplicaciones son mui numberoses. En xeometría analítica, l'ecuación en coordenaes cartesianes d'una circunferencia centrada nel puntu (h, k) y de radiu "''r''", ye:
Llinia 48:
Hai delles reutes y puntos especiales na circunferencia. Un segmentu que xune dos puntos de la circunferencia nómase [[cuerda]]. A les cuerdes de llonxitú másimo (aquelles que pasen pel centru) nómase-yos [[diámetru|diámetros]]. Coñozse como [[radiu]] del círculu a cualesquier segmentu que xune'l centru cola circunferencia, asina como a la llonxitú de los mesmos.
 
Una llíniallinia qu'atraviesa la circunferencia, tayándola en dos puntos, nómase [[secante]], metantu que una llíniallinia que cinca a la circunferencia namái nún puntu denómase [[tanxente]]. El puntu de contautu de la tanxente cola circunferencia nómase [[puntu de tanxencia]]. El radiu que xune'l centru col [[puntu de tanxencia]] ye perpendicular a la tanxente.
 
== Área del círculu dellimitáu por una circunferencia ==