Diferencies ente revisiones de «Alfonso Enríquez»

Contenido eliminado Contenido añadido
m el >> l'
m renomar nomes de reis a -u
Llinia 24:
Sin embargu, en [[1380]], ye Xuan I el que dicta una riestra de normes destinaes a torgar l'atropellu de la nobleza sobre los señoríos y encomiendes al so cargu; ente los damnificaos, el conde Alfonso, que se ve obligáu a devolver tierres garraes indebidamente a los monasterios de [[Monasteriu de San Salvador]] de Cornellana y [[Monesteriu Real de San Benito]] de [[Safagún]].
 
Alfonso Enriquez parte entoncienes hacia [[Portugal]], onde trata d'obtener la man de la infanta y heredera [[Beatriz de Portugal]], a la vez qu'ufre los sos servicios al [[duque de Lancaster]] que, casáu con una fía de [[PedroPedru I el Cruel]], reivindicaba la corona de Castiella.
 
Énte esta situación, Xuan I procede a confiscar tolos bienes del so hermanascu, a la vez que concede al obispu d'Uviéu, [[Gutierre de Toledo]], poderes plenipotenciarios nel país. Finalmente, fracasaes les negociaciones, Alfonso Enriquez decide tornar a Asturies, onde, acoyéndose al perdón real, recupera los sos territorios.
Llinia 32:
Depués d'esta última revuelta, Xuan I decide confiscar toles posesiones asturianes d'Alfonso Enriquez, concediéndo-y a cambiu'l títulu de conde de [[Valencia de don Xuan]], tierres muncho más accesibles y nes que'l conde sedría muncho más controlable. Amás, entregó a don Gutierre de Toledo el señoríu de Noreña en pagu polos sos servicios y crea pal so fíu, el futuru [[Enrique III]], el títulu de [[Príncipe d'Asturies]], con tolos sos señoríos; d'esta manera, venceyen a la corona de Castiella l'insurreutu territoriu asturianu.
 
Poco depués, por mor de la sucesión de [[FernandoFernandu I de Portugal]], Xuan I decide encarcelar a Alfonso Enriquez nel [[castiellu de Almonacid]], ante la posiblidá de qu'esti pueda llevar alantre maniobres na so contra. Tará presu durante ocho años y, namás a la muerte del rei, en 1390, recuperará Alfonso Enriquez la llibertá y les sos posesiones.
 
== El reináu d'Enrique III ==
Llinia 61:
[[Archivu:Brasão da familia Noronha, portugal.jpg|thumb|200px|[[Escudu d'armes]] da la família Noronha.]]
 
Fíu del rei [[Enrique II de Castiella]], enantes del so casoriu con doña [[Elvira Iñiguez de la Vega]], de quien yera pariente cercanu al ser ñetos del rei [[Dinis de Portugal]] y de la[[reina Santa Isabel]] y claro de D. [[SanchoSanchu IV de Castela]].
 
Casose en [[Burgos]] en [[1373]] com D. [[Isabel de Portugal, señora de Viseu|Isabel de Portugal]] ([[1364]] - [[1435]], en Marans, Francia), señora de [[Viseu]], fiya natural del rei [[FernandoFernandu I de Portugal]], enantes del so casamientu, y foron el troncu de la família portuguesa [[Noronha]]:
 
# D. [[Pedro de Noronha]] ([[Castiellu de Xixón]] [[1379]] - [[12 d'agostu]] de [[1452]]), [[arzobispu de Lisboa]],
Llinia 78:
* Genealogias da ilha Terceira de António Ornelas Mendes e Jorge Forjaz. Vol. VI, Páx. 467 Dislivro Histórica, 2007.
* Brasões da Sala de Sintra-3 vols., [[Anselmo Braamcamp Freire]], Imprensa Nacional-Casa de Moeda, 2ª Edição, [[Lisboa]], 1973. vol. I, páx. 45.
* História Genealógica da Casa Real Portuguesa, D. António Caetano de Sousa, Atlântida-Livraria Editora, Lda, 2ª Edição, [[Coimbra]], 1946. TomoTomu I-pg. 181.
* Sangue Real, Manuel Abranches de Soveral, Masmedia, 1ª Edição, Porto, 1998. pg. 16.
* Cronica de D. JoãoJoãu I, de [[Fernão Lopes]]. Cap. L III, pág. 155, edição Melo Azevedo, 1897.
* História de Portugal de [[Damião Peres]], II Vol. pág. 333.
* Grandes de Portugal e de Sonsa, 55, História de Portugal, Enes, II, 248.